Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kogalõmavia esindajad rääkisid Airbusi viimastest sekunditest

    Egiptuses alla kukkunud Kogalõmavia Airbus-321.Foto: epa

    Lennufirma Kogalõmavia lennuk Airbus-321, mis laupäeval Egiptuses alla kukkus, oli viimastel lennusekunditel juhitamatu, ütles täna ajakirjanikele lennufirma peadirektori asetäitja tehnilistes küsimustes Andrei Averjanov.

    CNNi reporter Richard Guest, kes kajastab ka lennundusteemasid, kommenteeris, et lennuki allakukkumine 20 minutit pärast õhkutõusmist on ebatavaline. „Selleks hetkeks on lennuk autopiloodi peal. Masin on saavutanud oma lennukõrguse ning on vähe võimalusi, et miski saab valesti minna.“

    „Lennuk pidurdas õhus vähem kui minuti jooksul üle 300 km tunnis, kaotades samal ajal kõrgust 1,5 kilomeetrit. Sellisel režiimil ei saa lennuk lennata. See räägib sellest, et lennuk on juhitamatu – see enam ei lenda, vaid kukub,“ selgitas Averjanov.
    Kogalõmavia on seisukohal, et olukorrani viisid välised asjaolud, „mehaaniline tegevus lennukil“. „Ilmselt käivitus selle ilmnedes katastroofiolukord. Meeskond kaotas täielikult töövõime, just sellega võib selgitada, et ei tehtud ainsatki katset saada ühendust ja kanda ette pardal puhkenud avariiolukorrast,“ vahendas RIA Novosti Kogalõmavia esindajate kommentaari.
    Lennufirma juhtkond rõhutas, et lennuk ei saa iseenesest õhus tükkideks pudeneda – selleks peab olema mingisugune väline mehaaniline jõud. „Lennukil ei ole selliseid süsteemitõrkeid, pole rikkeid, mis võiksid viia selleni, et lennuk õhus puruneb,“ ütles Moskvas pressikonverentsil lennufirma peadirektori asetäitja Aleksandr Smirnov.
    Tema sõnul ei võimalda ka Airbusi automaatika alluda pilootide äkilistele manöövritele – seega välistas ta ka pilootide juhtimisvea. „Seepärast on ainus võimalik põhjus lennukile avaldatud puhtfüüsiline, mehaaniline mõju,“ märkis ta, jättes täpsustamata, millist mõju ta silmas peab, öeldes, et tuleb ära oodata uurimise tulemused.
    Varem olid Kogalõmavia esindajad lükanud ümber jutud selle kohta, et lennukatastroofi põhjuseks võis olla tehniline viga või inimlik eksimus. Lennufirma rõhutab, et lennuk oli suurepärases tehnilises seisukorras ja see võis alla kukkuda vaid mingi väljastpoolt tulnud teguri tõttu.
    Samas on musti kaste uuriva ekspertgrupi liige rääkinud Reutersile, et lennukit ei mõjutatud välispidiselt. Kuigi näiteks Briti meedia on täna spekuleerinud pommist lennuki pardal, lükkasid lennufirma esindajad pressikonverentsil selle kategooriliselt ümber, väites, et internetis avaldatud pildid rusudest, kus on näidatud pommi plahvatamise jälgi, on võltsing.
    Samuti ei saanud õnnetuse põhjustada see, et lennukit tangiti algselt Venemaal ja seejärel Egiptuses: kütus on mõlemas riigis sertifitseeritud ja kütuste segunemine ei mõjuta kuidagi mootori tööd, kinnitas ettevõte.
    Laupäeval kukkus Egiptuses Siinai poolsaarel alla peamiselt vene turiste vedanud lennufirma Kogalõmavia Airbus-321, mis oli teel Sharm el Sheikist Peterburi. Kõik pardal olnud 224 inimest hukkusid.
    Venemaal on toimunu uurimiseks algatatud kaks kriminaalasja: õhutranspordi juhtimise ja kasutamise turvanõuete rikkumise ning turvanõuetele mittevastava teenuse pakkumise paragrahvi alusel.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Toetame restoraniäri vintskeid tegijaid. Hääletame jalgadega!
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Häid emotsioone pakkuv külalislahkusettevõtlus püsib ja jääb püsima peaasjalikult tegijate kutsumusel ja entusiasmil, millele sektori puhul tuleb tähelepanu pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Nvidiast üksi jäi väheks ning USA aktsiad langesid
USA aktsiad langesid neljapäeval rekordtasemetelt, kuna Nvidia head tulemused ei toonud kaasa laiemat rallit ning seega kasvas investorite mure intressimäärade pärast, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad langesid neljapäeval rekordtasemetelt, kuna Nvidia head tulemused ei toonud kaasa laiemat rallit ning seega kasvas investorite mure intressimäärade pärast, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Venemaa tahab Läänemerel merepiiri muuta Tsahkna: tegemist on absurdiga
Venemaa kaitseministeerium tahab ühepoolselt muuta Soome ja Leedu lähedast merepiiri, kuna nende arvates ei vasta piirid praegustele geograafilistele oludele, Soome ekspert nimetab seda hübriidsõja vormiks.
Venemaa kaitseministeerium tahab ühepoolselt muuta Soome ja Leedu lähedast merepiiri, kuna nende arvates ei vasta piirid praegustele geograafilistele oludele, Soome ekspert nimetab seda hübriidsõja vormiks.