Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kogalõmavia esindajad rääkisid Airbusi viimastest sekunditest

    Egiptuses alla kukkunud Kogalõmavia Airbus-321.Foto: epa

    Lennufirma Kogalõmavia lennuk Airbus-321, mis laupäeval Egiptuses alla kukkus, oli viimastel lennusekunditel juhitamatu, ütles täna ajakirjanikele lennufirma peadirektori asetäitja tehnilistes küsimustes Andrei Averjanov.

    CNNi reporter Richard Guest, kes kajastab ka lennundusteemasid, kommenteeris, et lennuki allakukkumine 20 minutit pärast õhkutõusmist on ebatavaline. „Selleks hetkeks on lennuk autopiloodi peal. Masin on saavutanud oma lennukõrguse ning on vähe võimalusi, et miski saab valesti minna.“

    „Lennuk pidurdas õhus vähem kui minuti jooksul üle 300 km tunnis, kaotades samal ajal kõrgust 1,5 kilomeetrit. Sellisel režiimil ei saa lennuk lennata. See räägib sellest, et lennuk on juhitamatu – see enam ei lenda, vaid kukub,“ selgitas Averjanov.
    Kogalõmavia on seisukohal, et olukorrani viisid välised asjaolud, „mehaaniline tegevus lennukil“. „Ilmselt käivitus selle ilmnedes katastroofiolukord. Meeskond kaotas täielikult töövõime, just sellega võib selgitada, et ei tehtud ainsatki katset saada ühendust ja kanda ette pardal puhkenud avariiolukorrast,“ vahendas RIA Novosti Kogalõmavia esindajate kommentaari.
    Lennufirma juhtkond rõhutas, et lennuk ei saa iseenesest õhus tükkideks pudeneda – selleks peab olema mingisugune väline mehaaniline jõud. „Lennukil ei ole selliseid süsteemitõrkeid, pole rikkeid, mis võiksid viia selleni, et lennuk õhus puruneb,“ ütles Moskvas pressikonverentsil lennufirma peadirektori asetäitja Aleksandr Smirnov.
    Tema sõnul ei võimalda ka Airbusi automaatika alluda pilootide äkilistele manöövritele – seega välistas ta ka pilootide juhtimisvea. „Seepärast on ainus võimalik põhjus lennukile avaldatud puhtfüüsiline, mehaaniline mõju,“ märkis ta, jättes täpsustamata, millist mõju ta silmas peab, öeldes, et tuleb ära oodata uurimise tulemused.
    Varem olid Kogalõmavia esindajad lükanud ümber jutud selle kohta, et lennukatastroofi põhjuseks võis olla tehniline viga või inimlik eksimus. Lennufirma rõhutab, et lennuk oli suurepärases tehnilises seisukorras ja see võis alla kukkuda vaid mingi väljastpoolt tulnud teguri tõttu.
    Samas on musti kaste uuriva ekspertgrupi liige rääkinud Reutersile, et lennukit ei mõjutatud välispidiselt. Kuigi näiteks Briti meedia on täna spekuleerinud pommist lennuki pardal, lükkasid lennufirma esindajad pressikonverentsil selle kategooriliselt ümber, väites, et internetis avaldatud pildid rusudest, kus on näidatud pommi plahvatamise jälgi, on võltsing.
    Samuti ei saanud õnnetuse põhjustada see, et lennukit tangiti algselt Venemaal ja seejärel Egiptuses: kütus on mõlemas riigis sertifitseeritud ja kütuste segunemine ei mõjuta kuidagi mootori tööd, kinnitas ettevõte.
    Laupäeval kukkus Egiptuses Siinai poolsaarel alla peamiselt vene turiste vedanud lennufirma Kogalõmavia Airbus-321, mis oli teel Sharm el Sheikist Peterburi. Kõik pardal olnud 224 inimest hukkusid.
    Venemaal on toimunu uurimiseks algatatud kaks kriminaalasja: õhutranspordi juhtimise ja kasutamise turvanõuete rikkumise ning turvanõuetele mittevastava teenuse pakkumise paragrahvi alusel.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Põhjamaade Notre Dame: Kopenhaageni börsihoone tulekahju šokeerib Taanit
Teisipäeval, renoveerimistööde käigus, süttis 1625. aastal ehitatud Kopenhaageni börsihoone. Kohalikud jälgivad pisarsilmi, kuidas ajalooline ehitis tules hävib.
Teisipäeval, renoveerimistööde käigus, süttis 1625. aastal ehitatud Kopenhaageni börsihoone. Kohalikud jälgivad pisarsilmi, kuidas ajalooline ehitis tules hävib.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.