Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paet: Estonian Air mingu Euroopa Komisjoni vastu kohtusse

    Urmas Paet ütleb, et Estonian Air peaks negatiivse otsuse korral kindlasti kohtusse minema.Foto: Andras Kralla

    Kui Estonian Air saab riigiabi kohta negatiivse otsuse, oleks õige kohtusse pöörduda, soovitab Euroopa Parlamendi saadik Urmas Paet.

    Paet selgitas, et kõik Euroopa Komisjoni otsused on kohtutes vaidlustatavad ja kui Estonian Air peaks saama negatiivse otsuse, mille järgi peab firma riigiabi tagasi maksma, tuleks kindlasti Euroopa Kohtusse minna.
    „Kui analüüsida sisuliselt neid argumente, mis puudutavad konkurentsi ja selle eeliseid Euroopa lennunduses, tuleks see diskussioon Euroopa Liidus kindlasti ette võtta. Üks võimalus seda diskussiooni tekitada on negatiivne otsus Euroopa Kohtus vaidlustada,“ ütles ta.
    Apokalüptiline laupäev
    Paet lisas, et lennukid võivad edasi lennata. „See pole ju otsus, et firma peab oma tegevuse lõpetama. See otsus ütleks, et riigiabi tuleb tagasi maksta. Estonian Airil poleks ilmselt seda raha tagasi maksta, aga midagi ei pea juhtuma ühe tunni või päevaga. Arvestades, et tegemist on riigile kuuluva ettevõttega, mille puhul riik on ka nüüd öelnud, et kõik piletid makstakse vajadusel kinni, on ju suured kulud nagunii peal. Ühe tunniga ei pea kõik läbi saama.“
    See, kas ja millal lennukid seiskuvad, on Paeti sõnul lennufirma ja tema omaniku otsustada. Ta tõi näiteks lennufirma Avies pankrotiprotsessi, mis käib juba mitu kuud, aga iga päev lendavad lennukid Kärdlasse ja Kuressaarde.
    „Neid asju tuleks ajada ilma suuremate vapustustega, mitte et reedel räägivad kõik apokalüptilisest laupäevast, mille järel ei tea keegi, kuidas on esmaspäeval lennuliiklus korraldatud. Ei peaks olema sellist ebakindlust ja ebamäärast summat, mille ulatuses riik peaks veel pileteid kompenseerima hakkama,“ ütles ta.
    Raputab tuhka Partsi pähe
    Paet, kes oli välisminister Reformierakonna valitsuses ajal, mil riik Estonian Airi 130 miljonit eurot süstis, leiab ka tagantjärele, et see oli igati õige otsus. Kõik, mis puudutab aga asjaajamist Euroopa Komisjoniga, kellelt riigiabi andmiseks luba küsimata jäeti, oli Paeti sõnul majandusministeeriumi rida. Majandusminister oli toona Juhan Parts.
    „See oli nende otsene ülesanne. Valitsus tegi vaid põhimõttelise otsuse. Ma hindan selle ka praegu sisuliselt õigeks otsuseks,“ sõnas Paet.
    Riigiabi reeglid ajast ja arust
    Paet ei nõustu, et riigiabiga sai Estonian Air Euroopas ebaausa konkurentsieelise.
    „Kelle ees sai Estonian Air ebaausa konkurentsieelise? Milline lennufirma on jäänud selle pärast Eestisse lendamata? Ükski pole jäänud. Eelisest saaks rääkida siis, kui oleks üldse mingi konkurents. Meil seda ju pole. Tallinnast ei saa kunagi ei Frankfurti ega Helsingit.“
    Paet leiab, et Euroopa Komisjonist tuleva otsuse valguses tuleks muuta Euroopa Liidu riigiabi reegleid. „Kas need on üldse adekvaatsed? Selle õigusruumi eeldus on, et turg toimib igal pool Euroopas võrdselt, aga tegelikult ju ei toimi. See toimib vaid suurtes lennujaamades keset Euroopat, aga mitte Euroopa ääremaades. Reisilennundus on ju ühistransport. Kõikides teistes transpordiliikides lubatakse ju riiklikke dotatsioone, sest tavakonkurents ei toimi, olgu see siis bussi- või rongiliiklus.“
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.