Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palmér: komisjoni otsus on imelik

    Jan Palméri hinnangul on Euroopa Komisjoni otsus imelik. Foto: Eiko Kink

    Estonian Airi juhi Jan Olof Palméri hinnangul on Euroopa Komisjoni otsus imelik, kuna firma pidas kenasti restruktureerimiskavast kinni ning oleks 2017. aastaks kasumisse jõudnud.

    Palmér on esimene Estonian Airi olukorrast kõneleja, kes laupäeval kell 17:00 alanud pressikonverentsile saabub. Ta astub rõõmsameelselt taksost välja ning saadab temaga kaasas olnud seltskonna käeviipe saatel Vabaduse väljaku poole, ise samal ajal Harju tänaval vihma all telefoniga agaralt rääkides.
    Pressikonverentsi eel ei paista tema olekust terakestki välja, et vähem kui tund varem on ametlikult teatatud Eesti rahvusliku lennufirma Estonian Airi surmast. Üsna lustlikus meeleolus pildistab ta oma iPhone 6-ga teda pildistavaid fotograafe.
    Pärast pressikonverentsi Äripäevale intervjuud andes hindab ta tekkinud olukorda kentsakaks.
    „Komisjoni otsus on imelik, sest konkurentsireeglid tehti aastaid tagasi ja need kehtivad endiselt. Tänasel päeval on need reeglid aga halvad mitmetele väikeste Euroopa riikide lennufirmadele,“ nendib Palmér. Ta rõhutab, et väikesed Euroopa riigid vajavad oma lennuühendust ülejäänud Euroopaga, kuid kahjuks pole kedagi, kes väikeste riikide lennufirmadesse investeerida tahaksid. „Euroopa Liit räägib kui oluline on ühendus riikide vahel, samal ajal tapab Euroopa Komisjon väikese lennufirma, mis tegelikult teistega ei konkureeri. Me tegime tööd ainult oma ühendustega. Mul on raske sellest otsusest aru saada,“ räägib Palmér.
    Ta ütleb veendunult, et Estonian Air oleks kasumisse jõudnud 2017. aastal, sest firma järgis restruktureerimisplaani perfektselt. Muu hulgas oli ta uhke uue Eesti riigi poolt asutatud firma üle, mis tema sõnul on end näidanud juba tublilt.
    Tulevikuplaanidest rääkides märgib Palmér, et tema esimene väljakutse on edukas Estonian Airi likvideerimisprotsess, mis hõlmab võlausaldajatega läbirääkimiste pidamist ja parima võimaliku lahenduse leidmist, et firma saaks tegevuse lõpetada ilma pankrotita. „See on minu praegune väljakutse, loodetavasti ma saan sellega hakkama,“ märgib Palmér ja lisab, et Estonian Airist saab ta vabaks saab alles kahe või kolme kuu pärast.
    Palmér lausub, et jääb Eestiga seotuks. „Ma armastan Eestit, ma olen siin kindlasti edasi,“ ütleb ta rõõmsalt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.