Äripäev • 23. november 2015 kell 9:31

Autokool sai eksitava reklaami pärast 5000 eurot trahvi

Õppeoauto  Foto: Raul Mee

Tarbijakaitseamet määras tarbijaid eksitanud e-Autokoolitus OÜ-le ebaausa kauplemisvõtte kasutamise ja eksitava reklaami pärast rahatrahvi 5000 eurot.

Tänavu kevadel lubas e-Autokoolitus vautšerikeskkonnas Chilli B-kategooria sõidukijuhi teooriakursusele 60% soodustust ning tasuta piiramatul arvul sõidutunde.

24. veebruarist aga andis autokool vautšeri ostnud tarbijatele teada, et jätab ära kõik tasuta lubatud sõidutunnid alates märtsist. Tarbijatele pakuti võimalust võtta tasulisi õppetunde või vahetada autokooli. Kool ei tagastanud ka tarbijatele koolituse eest tasutud raha.

Tarbijakaitseamet alustas e-Autokoolituse suhtes väärteomenetluse: ettevõte esitas tarbijatele eksitavat ja valeteavet oma hinnaeelise kohta ning moonutas seega tarbijate ostukäitumist, kuna hind on tarbijale oluline ostuotsuse kriteerium. „Juhtum on klassikaline näide keelatud kauplemisvõttest. Tarbijale luuakse reklaami teel illusioon soodsusest,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

E-Autokoolituse peale sai tarbijakaitseamet 79 pöördumist, millest 21 olid kaebused. Amet kandis suvel e-Autokoolituse ka oma musta nimekirja.

E-Autokoolitus tarbijakaitseameti otsusega nõus ei olnud ning kaebas selle edasi kohtusse, vaidlus jõudis riigikohtusse, kuid kassatsioon jäeti menetlusse võtmata. Seega jõustus 4. novembril Harju maakohtu otsus, millega e-Autokoolitus peab tarbija eksitamise pärast trahvi maksma.

Hetkel kuum