Transiisidiekspert Raivo Vare ütles Delovõje Vedomosti aastakonverentsil Edu Võti 2016, et transpordi ja logistika valdkonnas konkurents Eesti turul tiheneb ja näitajad jäävad pigem tagasihoidlikuks, kuid transiidile aitab kaasa riigiettevõtete konsolideerumine.
![Transiisidiekspert Raivo Vare](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=007a573e-962f-5bc4-84e9-b7dabea84612&width=3840&q=70)
- Transiisidiekspert Raivo Vare Foto: Raul Mee
Eesti-sisese logistika ja kaubanduse kohta ütles Vare, et kasv kiireneb Harju-, Tartu-, Pärnu- ja osaliselt Saaremaalt. Ülejäänud maakondades on suund pigem langev.
Transiidi teema juurde tulles ütles Vare, et palju on räägitud, et transiit on poliitilistel põhjustel kahanenud. „See ei vasta tõele, transiidi langus algas juba enne kriisi kogu maailmas ja see ei ole seotud poliitiliste põhjustega,“ sõnas Vare. „Näiteks Venemaa ekspordi ja impordi massiline vähenemine on objektiivne. Venemaa on ja jääb logistika põhituruks.“
Vare sõnul konkurents endiselt tiheneb, sest turg muutub väiksemaks.
Transiiti mõjutab ka riigiettevõtete konsolideerumine. „Arvan, et see on õige. Aastate jooksul on tehtud erinevaid vigu, ma ei räägi mitte ainult Tallinna Sadamast ja Estonia Airist, vaid üldiselt," sõnas ta.
Venemaa kohta märkis Vare, et see on ilmselt teema, mis paljudele ei meeldi „Venemaa geopoliitiline lähenemine oli, on ja jääb. See on loomulik nähtus,“ rääkis Vare. „Samas on Venemaa turg ikkagi atraktiivne ega kao meie kõrvalt kuskile.“
Vare sõnul sõltub kõik lõppude lõpuks ikkagi makromajanduse näitajatest, näiteks millal hakkavad toormehinnad tõusma, millal lõpetab Venemaa majandus kukkumise jne.
Seotud lood
Eesti Posti juhatuse liikme Aavo Kärmase sõnul peaks riik tõsiselt kaaluma, kas tasub osutada kahjumlikku universaalset postiteenust, rõhutades, et erastamine suurendaks läbipaistvust, kuid samas ei tõsta hinda ega langeta kvaliteeti.
Möödunud aasta oli Eesti transiidisektorile üks kehvemaid. Näiteks kaotas Transiidikeskus konteinerikäibes aasta varasemaga võrreldes 20 protsenti ja Eesti Raudtee on miljonite eurodega miinuses.
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele