• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,08%6 610,03
  • DOW 30−0,23%45 776,16
  • Nasdaq −0,02%22 344,85
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,75
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,08%6 610,03
  • DOW 30−0,23%45 776,16
  • Nasdaq −0,02%22 344,85
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,75
  • 25.11.15, 15:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vare: riigiettevõtete konsolideerumine päästab transiidi

Transiisidiekspert Raivo Vare ütles Delovõje Vedomosti aastakonverentsil Edu Võti 2016, et transpordi ja logistika valdkonnas konkurents Eesti turul tiheneb ja näitajad jäävad pigem tagasihoidlikuks, kuid transiidile aitab kaasa riigiettevõtete konsolideerumine.
Transiisidiekspert Raivo Vare
  • Transiisidiekspert Raivo Vare
  • Foto: Raul Mee
Eesti-sisese logistika ja kaubanduse kohta ütles Vare, et kasv kiireneb Harju-, Tartu-, Pärnu- ja osaliselt Saaremaalt. Ülejäänud maakondades on suund pigem langev.
Transiidi teema juurde tulles ütles Vare, et palju on räägitud, et transiit on poliitilistel põhjustel kahanenud. „See ei vasta tõele, transiidi langus algas juba enne kriisi kogu maailmas ja see ei ole seotud poliitiliste põhjustega,“ sõnas Vare. „Näiteks Venemaa ekspordi ja impordi massiline vähenemine on objektiivne. Venemaa on ja jääb logistika põhituruks.“
Vare sõnul konkurents endiselt tiheneb, sest turg muutub väiksemaks.  

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transiiti mõjutab ka riigiettevõtete konsolideerumine. „Arvan, et see on õige. Aastate jooksul on tehtud erinevaid vigu, ma ei räägi mitte ainult Tallinna Sadamast ja Estonia Airist, vaid üldiselt," sõnas ta. 
Venemaa kohta märkis Vare, et see on ilmselt teema, mis paljudele ei meeldi „Venemaa geopoliitiline lähenemine oli, on ja jääb. See on loomulik nähtus,“ rääkis Vare. „Samas on Venemaa turg ikkagi atraktiivne ega kao meie kõrvalt kuskile.“
Vare sõnul sõltub kõik lõppude lõpuks ikkagi makromajanduse näitajatest, näiteks millal hakkavad toormehinnad tõusma, millal lõpetab Venemaa majandus kukkumise jne. 
 
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele