Samal ajal, kui Euroopas kasvab elektriautode ja pistikhübriidide müük kiiremini kui ükskõik millise teist kütust tarbiva sõiduki müük, teeb Eestis elektriautode müük vähikäiku.
- Eestis langes mullu elektriautode müük võrreldes aasta varasemaga tervelt 90%. Foto: Raul Mee
Näiteks kasvas kõigi uute
sõiduautode müük Euroopa Liidus 2015. aastal 9,3%, kuid elektriautode ja pistikhübriidide müük kasvas üle kahe korra ehk 108,8%. Saksamaa, Prantsusmaa ja Suurbritannia turul oli kasvuprotsent 80-100%. Hollandis moodustasid elektriautod ja pistikhübriidid ligi 10% kõigist müüdud uutest sõiduautodest.
Eestis aga müüdi mullu kokku vaid 34 elektriautot ja langus oli koguni 90%, võrreldes 2014. aastaga, vahendas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
Elektriautode müügi kukkumise põhjuseks võib pidada CO2 kvootide müügist teenitud raha lõppemist, misjärel riik enam elektriautode soetamist ega tarbimist ei toeta. Transpordi arengukavas on seoses elektriautodega ainus meede see, et tagatakse kiirlaadijate võrgu toimimine, kommenteeris AMTELi esindaja Rein Luik.
Euroopa uute sõiduautode müügistatistika näitab, et elektriautode ja pistikhübriidide jõudsa müügi kõrval on Euroopas languses gaasiautode müük. Euroopa Liidus müüdi möödunud aastal gaasiautosid 8,4% vähem kui 2014. aastal ja langus 2015. aasta viimases kvartalis oli koguni 31,8%.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.