Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ferrari sõit läheb üle kivide ja kändude

    Ferrari vormel-1 tiim on väga olulisel kohal firma tegemistes ja ajaloos.Foto: EPA

    Ferrari lootus võistelda luksusbrändidega pole hästi välja tulnud.

    „Ferraril on identiteedikriis,“ ütles investeerimisfirma ADW Capital Partnersi asutaja Adam Wyden. „Nad teatasid maailmale, et on luksusfirma. Seega nad peaksid hakkama käituma nagu Hermes või Loro Piana. Nad ei peaks tegelema mütside või T-särkide müügiga vormelifännidele.“
    Ferrari aktsiaemissioonist on möödas kuus kuud, aga brändi laiendamine ei ole hästi õnnestunud, kirjutab Bloomberg. See survestab ettevõtte juhtkonda ning investorid ootavad, et Ferrari oma strateegiat muudaks.
    Investorid on olnud autotootja tuleviku suhtes skeptilised ja aktsia on alates oktoobrist – mil toimus ka aktsiaemissioon – langenud üle 20 protsendi. Ettevõtte juhtkonnal on mitmeid väljakutseid. Näiteks on autotootja jaoks väga kulukas vormel-1 sarjas osalemine. Lisaks loodetakse Ferrari bränd muuta veelgi eksklusiivsemaks, mis ei ole veel õnnestunud. Mütside ja T-särkide müümine ei aita luksusliku brändi kujundamisele kaasa.
    Ferrari peaks käituma nagu luksusfirma
    Ferrari probleemid tekkisid luksustoodete turu raskete aegade tulekuga. Pariisi ja Brüsseli terrorirünnakud peletasid Aasia ja Lähis-Ida rahakad turistid Euroopast eemale. Sellele lisandus ka Hiina nõudluse jahenemine. Kõik see survestab LVMH-d, Burberry Groupi ja Pradat - viimase aktsia on aastaga langenud lausa 42 protsenti.
    Ferrari tahab oma brändi muuta luksuslikumaks. „Paljud riideesemed, mida me oma poodides müüme, ei ole luksusbrändile kohased,“ tunnistas Fiat Chrysleri (Ferrari emafirma) tegevjuht Sergio Marchionne reedel. Tema roll Ferraris tõenäoliselt kasvab, sest Ferrari tegevjuht Amedeo Felisa läheb peagi erru.
    Lisatoodete müük on kesine
    Ferrari luksusbrändi laiendamine oli üks nurgakivisid, millega autotootja lootis pärast Fiat Chryslerist eraldumist võita investorite poolehoidu.
    Ferrari püüd siseneda luksusmoe- ja aksessuaaride turule on saanud juba tagasilööke. „Ferrari jaemüügiks mõeldud esemed on väga kaugel sellest, mida pakuvad LVMH, Hermes ja Richemont,“ ütles investeerimisfirma Kepler Cheuvreux’ analüütik Thomas Besson. „Me ei näe praegu teisi viise, kuidas Ferrari võiks oma käivet litsentside ja brändiga seotud tegevustega suurendada. Kõik need tegevused tuleks üle vaadata.“
    Marchionne on lubanud, et Ferrarist saab „täielik luksusbränd,“ aga püüdlused pole vilja kandnud. Aksessuaaride ja teiste toodete müügikäive ulatus 2014. aastal vaid 21 miljoni euroni. See on alla protsendi terve ettevõtte käibest. Ferrari pole veel detailselt avalikustanud, kuidas neil eelmisel aastal läks.
    Ferrari lõbustuspargid on populaarsed
    Ühes valdkonnas on Ferrari oma brändi siiski edukalt litsentseerinud – lõbustuspargid. Näiteks Abu Dhabi Ferrari World, kus saab meelt lahutada erinevatel temaatilistel atraktsioonidel. Peagi luuakse Barcelona lähedale Ferrari Land. Teemaparke arendatakse ka Hiinas ja Põhja-Ameerikas.
    „Ferrari on paradoks,“ ütles Milano tehnikaülikooli turundusprofessor Giuliano Noci. „Bränd on ikooniline, aga see on niivõrd autodega seotud, et seda on raske laiendada teistesse valdkondadesse.“
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Balti börsiindeks alustas nädalat tõusuga
Eesti ja Leedu aktsiaist koosnev koondindeks Baltic Benchmark tõusis uue nädala esimesel kauplemispäeval 0,21%.
Eesti ja Leedu aktsiaist koosnev koondindeks Baltic Benchmark tõusis uue nädala esimesel kauplemispäeval 0,21%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.