Kinnisvaraarendajad on uute korterite müümiseks ära õppinud ebarealistlike klantspiltide tegemise, millega inimestele müüakse kassikullana säravaid lubadusi, ütles 1Partner Kinnisvara tegevdirektor Martin Vahter.
- 1Partner Kinnisvara tegevdirektor Martin Vahter. Foto: Erik Prozes
Vahteri sõnul pole midagi halba selles, kui reklaam müüb ilusat fotot tulevasest elust, aga viimasel ajal on pilditöötlusega selgelt üle piiri mindud ning see kahjustab kogu sektori usaldusväärsust. “On tavaline, et online-meedias kutsub klikkima müügikuulutus, mille pilt lubab 80 000 euro eest kahekorruselist ultramoodsat kesklinna lofti ning juba paari nupuvajutusega selgub, et tegelikult saab selle raha eest 30ruutmeetrise panipaika meenutava toakese,” rääkis Vahter.
“Arendajad on taibanud, et realistlik pilt valgest karbist ei müü ning siis maalitakse hea silmaga kujundaja abiga pilt võimalikust tulevikust. Inimesele müüakse emotsiooni ja nii võib jääda ekslik mulje, et säästutoote asemel ootab teda luksuskorter,” rääkis Vahter.
Seaduse järgi peab müügikuulutus selgelt ütlema, kas mööbel ja muud pildil olevad esemed on hinna sees või mitte – vastupidisel juhul võiks eeldada, et ka kogu sisekujundus, disaindiivan ja televiisor on korteri hinna sees, rõhutab Vahter.
Vahteri sõnul pole ilus müügipilt ebaseaduslik, aga kuritahtlik on see, kui müüakse aknast avaneva suurepärase vaatega kodu, ise teades, et tegelikult on vaatele ette planeeritud teine kortermaja. “Reaalselt on ühe ja sama aknast avaneva merevaatega pildiga müüdud kolme järjest üksteise ette kerkivat kortermaja.”
Vahter märgib, et selliste küsimustega peaks tegelema tarbijakaitseamet ning probleemide vältimiseks tasub ka ise vaadata piirkonna detailplaneeringut, et veenduda, millise kõrgusega hooned veel kerkivad.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.