• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,29%39 881,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,8
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,29%39 881,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,8
  • 02.08.16, 12:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selgus Leedo kurikuulsa laeva hind

Pea pool sajandit vana Regula maksis tänavu kaks korda rohkem kui ligi 20 aastat tagasi.
Kahtlus Regula ümber
  • Kahtlus Regula ümber Foto: Anti Veermaa
Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad soetas varulaeva Regula 4 miljoni euroga. Kokkuleppel Tallinna Sadamaga andis AS Saaremaa Laevakompanii nõusoleku parvlaeva Regula müügihinna avalikustamiseks.
Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Laevakompanii ostis Regula 1997. aastal, makstes selle eest tänases vääringus 2 miljonit eurot. 1971. aastal ehitatud Regula mahutab 400 reisijat ja 80 sõiduautot. Laev antakse TS Laevade kasutusse oktoobris.
Avalikustamise ajendiks on lepingupartnerite soov vältida spekulatsioone tehingu summa kohta. TS Laevade juhi Kaido Padari sõnul oli tegemist kahe ettevõtte vahelise tehinguga, mille mõlemad pooled on rahul.
„AS Tallinna Sadam on võtnud endale kohustuse riigi ees ja selle täitmiseks vajati vastavalt hanke lepingule ka jääklassiga varulaeva. Valisime mitmete pakkumiste vahel ja suhtlesime kokku 27 ettevõttega. Lõppvalikus oli kuus laeva ja Regula oli meile soodsaim hinna ja kvaliteedi suhtelt,“ ütles TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar. „Varulaevaks ei ole arukas soetada kallist alust kai äärde seisma,“ lisas ta.
Padari sõnul on Tallinna Sadamal oktoobrist lepingujärgselt kohustus 24 tunni jooksul reageerida ning leida asenduslaev, kui peaks tekkima ootamatusi. "Kui hakata alles siis otsima asenduslaeva, oleks see võimatu, varulaev peab kohe olemas olema,“ sõnas ta.
„Regula on varuks ka tulevikuks, juhul kui on vaja kõrgperioodil Saaremaa ja Hiiumaa liinidele korraga kokku viit laeva, et rohkem ja kiiremini reisijaid teenindada," lisas Padar.

Seotud lood

Uudised
  • 23.03.17, 07:45
Leedo plaanib hakata kanu kasvatama
Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Lihatööstus tõi hiljuti müügile pakendatud kanalihatooted. Kui neid saadab müügiedu, plaanib tööstus tühjana seisva kanatsehhi taas kasutusele võtta.
  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 11:44
Balti turgudele jõudnud ettemaksete kindlustus pakub ettevõtetele turvatunnet ja stabiilsust
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele