USA föderaalse valimiskomisjoni andmeil on demokraatide presidendikandidaat Hillary Clinton oma kampaania algusest kuni tänaseni kulutanud 897,7 miljonit dollarit, vabariiklaste kandidaat Donald Trump aga 429,5 miljonit dollarit. Mõlema kandidaadi kampaania suurim kulu on reklaam.
- Hillary Clinton kulutas oma kampaaniale 897,7 miljonit dollarit, Donald Trumpi kampaaniakulud olid 429,5 miljonit dollarit. Foto: Reuters/Scanpix
Clintoni kontorile on 17 kuud valimiskampaaniat maksma läinud 897,7 miljonit dollarit, samas on ta suutnud koguda üle miljardi dollari toetussummasid. Kampaania suurim „doonor“ on riskikapitalist Donald Sussman, kes on panustanud 21,8 miljonit dollarit.
Vastaskandidaat Donald Trump on oma kampaaniale kulutanud kaks korda vähem ehk 429,5 miljonit dollarit. Trump kogus annetusi 512,2 miljonit dollarit, millest 56,1 miljonit on tema enda panus.
Kummagi kandidaadi suurim kulurida on reklaam: Clinton on sellele panustanud 237,9 miljonit, Trump 67,9 miljonit dollarit.
Clintonil on suuruselt järgmine kuluartikkel tema meeskonna palgad, mida on makstud 44 miljoni dollari eest, kolmandal real on transpordikulud 24 miljonit. Trumpil olid reklaamiväljaminekute järel teisel kohal digitaliseerimiskulud 58,6 miljonit ning kolmandal transpordikulud 23,5 miljonit dollarit.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.