Jaga lugu:
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mercedese omanik investeeris miljoneid eestlaste pakirobotisse

Idufirma Starship Technologies ärijuht Allan Martinson (vasakul) ja üks asutajad Ahti Heinla pakiroboti näidismudeliga, mille sarnased hakkavad järgmisel aastal ka Eesti tänavatel liikuma.Foto: Starship Technologies

Pakiroboteid tootev eestlaste idufirma Starship Technologies kaasas miljoneid eurosid investeerimisringis, mida juhtis Saksa autotootja Mercedes-Benzi omanikfirma Daimler.

Koos Daimleriga investeerisid endiste Skype'i töötajate Ahti Heinla ja Janus Friisi loodud firmasse Shasta Ventures, Matrix Partners, ZX Ventures, Morpheus Ventures, Grishin Robotics, Playfair Capital, HOF Capital jt investorid 17,2 miljonit dollarit ehk 16 miljonit eurot, kirjutab Wall Street Journal.
Koostöö Mercedes-Benziga hakkas eestlaste firmal juba möödunud aasta septembris, kui teatati, et Mercedes ehitab eestlaste robotitele emalaeva. Möödunud nädalal Las Vegases toimunud tehnoloogiamessil CES sai näha Robovani ehk robotkaubiku prototüüpi, mis transpordib droonid asukohta, kus need saavad pakid saajateni toimetada.
Starshipi droonid, nagu WSJ neid nimetab, saavad vedada kuni kolme toidukotti kuni 5 km raadiuses 30 minutiga. Kuna ettevõtte droonid liiguvad mööda maad, pole neil ka nii palju regulatiivseid takistusi nagu lendavatel droonidel.
"Meil on palju rohkem tegevusvabadust, sest paljudes riikides ja USA osariikides on meie tegevus täiesti legaalne ja pole vaja mingeid seadusi või regulatsioone muuta," ütles ettevõtte tegevjuht Ahti Heinla.
Ettevõte on alustanud pilootprojekte Euroopas, kus tehakse koostööd firmadega Just Eat.co.uk Ltd., Herm?s, Swiss Post ja Wolt Enterprises Oy. Heinla sõnul plaanitakse pilootprogramme ka USAs Washingtonis ja Redwood Citys Californias.
Uudis sellest, et eestlased arendavaid pakiroboteid, tuli avalikuks veidi üle aasta tagasi, 2015. aasta sügisel. 2014. aastal loodus Starship Technologies tegutses 15 kuud saladuskatte all, enne kui oli valmis töötava prototüübiga avalikkuse ette tulema.
Ettevõtte ärijuht Allan Martinson märkis toona, et nende eesmärk on teha kulleriteenusega sama, mida tegi Skype telekommunikatsiooniga ehk mitmekordselt selle hinda langetada. Starshipi fookuses olev kohaliku kojukande tööstus on Martinsoni sõnul üks ebaefektiivsemaid majandusharusid maailmas. „Viimase 5-10 km pakivedu on kõige kallim osa e-kaubanduse logistilises ahelas ja tavaliselt on selle hind 4-15 euro vahel ühe saadetise kohta. Starshipi eesmärk on seda hinda langetada 10 korda,“ rääkis ta ettevõtte kavatsusest viia kullerikulu odavamaks kui üks euro.
Jaga lugu:

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui soodne on aeg investeerida hüpoteeklaenu REITidesse?
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Föderaalreservi vihje kavandatavast intressimäärade tõusust tegi aktsiaturud ootuspäraselt närviliseks ja põhjustas mõningase hinnalanguse. Eriti ebasoodsalt peaksid sellised teated mõjuma hüpoteeklaenu REITide tulevikuväljavaadetele, kuna viimaste ärimudelid on intressimäärade tõusu suhtes väga tundlikud.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Läti sadamate aasta alguse tõus hakkab haihtuma
Läti sadamates algas aasta tõusuga, millele andsid hoogu juurde siis alles õhus olnud sanktsioonid, nüüd on oodata transiidi kahanemist, vahendas Läti Raadio.
Läti sadamates algas aasta tõusuga, millele andsid hoogu juurde siis alles õhus olnud sanktsioonid, nüüd on oodata transiidi kahanemist, vahendas Läti Raadio.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.