Viimaste aastate digikampaaniate paremik

Eelmisel aastal võitis Euro Effie konkursi E-pood nimega Zalando.  Foto: Zalando
Merit Pärnpuu • 12 veebruar 2017

Kõige edukamad digikampaaniad on naljakad, isikupärased, geniaalsed, isegi veidi napakad ja tülinorivad, kuid mitte kunagi tõsised, harilikud või ametlikud. Vaata, mida teevad head brändid teistmoodi.

25. jaanuaril toimus digiturunduse konverents „The Best of Global Digital Marketing 2017“, kus analüüsiti ligi 20 edukat digiturunduse kampaaniat.

16. märtsil toimub Saku suurhallis aasta turundussündmus „Password 2017“, mis keskendub tarbijate käitumisele ja mõistmisele.

Sotsiaalmeedia ei ole koht, kus keegi räägib pintsak seljas ja lips ees tõsistest asjadest. Sotsiaalmeedias käib pidu ööpäev ringi ja selleks, et inimeste tähelepanu köita, peab olema peo meeleolus. Tule räägi inimestele anekdoot või müü oma toode mõne muu emotsiooni abil maha, soovitas Best Marketing International juht Hando Sinisalu, ja siis tõusvat investeerimistootedki nunnude kassipiltide kõrval tähelepanu keskpunkti.

Sinisalu sõnul hakkab brändilt inimesele kommunikatsioon asenduma inimeselt inimesele kommunikatsiooniga. „Tõenäoliselt kujuneb sel aastal trendiks see, et suured brändid hakkavad youtuber'eid oma huvides ära kasutama. Või otsitakse enda ettevõttest inimesi, kes ettevõtte nimel räägiksid,“ kergitas Sinisalu brändi strateegia telgitaguseid. Võtame kas või meediabrändid: lugu, mida jagab ajakirjanik, saab palju rohkem kommentaare ja like’e kui täpselt sama sisuga brändi jagatud lugu, tõi Sinisalu näite.

Adform Baltikumi äriarendusdirektor Audrius Janulis.  Foto: Raul Mee

Klassikaliste meediaagentuuride ärimudel muutub

Adform Baltikumi äriarendusdirektori Audrius Janulise sõnul peavad meediaagentuurid järjest rohkem hakkama tegelema andmete analüüsi ja ärikonsultatsiooniga, sest kui nad seda ei tee, jäävad nad mingil hetkel oma ärist ilma. Andmete analüüs on iseäranis tähtis just ettevõtetele, kes müüvad ja teenindavad klienti veebi kaudu ning kes teevad andmete põhjal mitte ainult turundust, vaid ka äriotsused. Kui sa ei tea, kust kliendid tulevad ja kuidas nad käituvad, siis see on raha raiskamine ja ühel hetkel ei suuda seda rumalust kinni maksta, rääkis Janulis.

Kuna kogu turundus, meedia ja klienditeenindus liiguvad personaliseerimise poole, peavad kõik pakkumised olema täpsed ja kliendini õiget teed pidi juhitud. See aga tähendab veebilahenduse ülesehitust selliselt, et kui inimene tuleb veebi, siis see keskkond tunneb ta ära ja juba teab, mis ta huvid on ning mis ta sinna tegema tuli. Ja vastavalt sellele suunab teda läbi saidi, samal ajal kui kedagi teist juhatatakse hoopis teist teed pidi. Personaliseeritud veebis on kõik pakkumised juba ette ära otsustatud ja need tehakse kliendile selle järgi, kuidas ta varem käitunud on, selgitas Janulis.

Hetkel kuum