Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennujaamas läheb jälle ehituseks

    Tallinna Lennujaama taristu arendusdirektor Tõnu MühleFoto: Andras Kralla

    Täna läheb Tallinna lennujaamas nii lennurajal kui ka terminalis taas suuremaks ehituseks, ELi nõukogu eesistumise alguseks juulikuus on suurem osa töid tehtud.

    Lennurada lühem ja öösel kinni
    Täna algab ehitus lennuraja läänepoolses osas, mis tähendab, et 3480 meetriga Baltikumi pikim lennurada jääb oktoobrikuuni kilomeetri jagu lühemaks, kasutada saab vaid 2330 meetrit. "Sellega peaks enamik lennukeid hakkama saama ja kõiki on teavitatud," rääkis lennujaama taristu arendusdirektor Tõnu Mühle.
    Tallinna Lennujaama lennurada. Helesinisega on tähistatud ehitusala alates 4. aprillist.Foto: AS Tallinna Lennujaam
    Samal ajal läheb käima ka öötöö lennuraja keskmises osas. Nii on sügiseni neljal kuni viiel ööl nädalas lennurada öösel 00:30 kuni hommikul 06:00 suletud. Sarnased tööd toimusid ka eelmisel aastal ning siis pigistas lennujaam kohati silma kinni ja lasi mõnel lennukil maanduda ka veidi hiljem. Sel aastal on aga tööd rohkem ning seetõttu ükski lend hiljaks jääda ei tohi.
    Mulluste tööde ajal tuli kohati ette, et hilja peale jäänud piloodid pidid lennuki maha panema hoopiski Helsingis või Riias. Tänavu pakub lennujaam ka ise alternatiivi – öösel on lahti Tartu lennujaam, kuhu lennukid vajadusel minna saavad. Tõsi, sealne lennurada on vaid 1800 meetrit pikk ning kõik lennukid sinna suunduda ei saa.
    Lennujaam loodab siiski, et reisijaid tööd eriti ei mõjuta – kõik lennufirmad teavad ehitustöödest ette juba aastaid ning teavet olukorra kohta jagatakse pilootidele ka lennundussüsteemide kaudu.
    Küll aga mõjutab lennureisijaid see, et samuti teisipäevast algab rekonstrueerimistöö perroonil ehk lennukite seisuala juures. Juuni keskpaigani on suletud mõned lennukite seisukohad terminali vahetus läheduses ja kasutuses on vähem reisijasildu. Kui korraga väljub või tuleb sisse enam kui kuus lendu, mis tipptundidel ikka juhtuma kipub, tuleb reisijatel lennukini paarsada meetrit bussiga reisida. Buss tuleb kasutusele võtta seetõttu, et perroonil tavainimene jalgsi liikuda ei tohi.
    Lennuraja tööd maksavad kokku ligi 35 miljonit eurot ning neid teeb Lemminkäinen Eesti. Lisaks juurde ehitatud osale ning täies osas renoveeritud asfaltkonstruktsioonile saab lennurada ka uue tuledesüsteemi.  Seni olid kasutuses halogeenvalgustid, nüüd aga LED-valgustid. Nende mastid hakkavad seejuures ulatuma Ülemiste järveni ehk palju kaugemale kui praegu.
    Uus tuledesüsteem maksab isegi pea kolmandiku ehituse koguhinnast. Mühle tõi välja, et kalliks teeb selle tehnoloogia ning keerulised juhtimissüsteemid. "Süvistuled tulevad asfaldi sisse ehk nad peavad taluma lennuki koormust – kuni 400 tonni. Kõik see, ka paigaldamine teeb asja üksjagu keeruliseks ja kalliks," rääkis ta.  Teise kolmandiku ehitushinnast annavad asfalditööd ning ülejäänud osa tehnosüsteemid ja keskkonnarajatised.
    Sellises mahus nii lühikese aja jooksul öösiti ehitamine on üsna harukordne– Riia lennujaamas tehti sarnaseid töid paar aastat tagasi, ent sealne lennurada vaja sulgeda juba kell 22. Vilniuses on sarnased tööd sel aastal ning seal läheb lennujaam kaheks kuuks täiesti kinni, kõik lennud käivad läbi Kaunase. "Me ei saa sellist asja kahjuks endale lubada," rääkis lennujaama äriarendusjuht Priit Koff. Tallinnas lähevad tööd tema sõnul kiiremini tehnoloogia ja hea planeerimise tõttu.
    Terminal laiemaks
    Reisijaterminalis tehtavad muudatused saavad alguse juba väljast – sel nädalal alustas Viamer Grupp hoone ette terminali pealesõidu ringristmiku rajamist. Ehitusaeg on aprill ja mai, ringristmiku valmimise tähtaeg on 1. juuni.
    Terminalihoone läheb lõuna suunas laiemaks ning seal teeb kokku 5 miljonit eurot maksvaid töid Astlanda Ehitus. Üks märgatavamaid muutusi on see, et praegu terminali keskosas olev julgestuskontrolli ala liigub hoone lõunaserva. Uus turvakontrolli ala on senisega võrreldes kaks korda suurem ning saab ka uued julgestusliinid. Läbilaskevõime peaks oluliselt suurenema, kuna rohkem inimesi mahub end kontrolliks ette valmistama.
    Praegu toimub turvakontroll terminali keskosas ning väravate juurde saamiseks tuleb kontrollist läbi tulles tagasi pöörata. Edaspidi toimub liikumine otse väravate suunas.
    Endisele turvakontrolli alale tuleb kommertsala, mille külastamiseks on siiski vaja turvaala läbida. Avalikus alas tuleb aga põhikorruse lõunaserva uus kohvik koos terrassiga, millelt on vaade lennurajale.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Apranga käive on aastaga veerandi võrra kasvanud
Leedu rõivatootja Apranga grupi jaemüügikäive ulatus novembris 27,9 miljoni euroni ning on võrreldes 2021. aasta novembriga kasvanud 28,7%.
Leedu rõivatootja Apranga grupi jaemüügikäive ulatus novembris 27,9 miljoni euroni ning on võrreldes 2021. aasta novembriga kasvanud 28,7%.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Fermi Energia astus esimese sammu Ukrainas
Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, toodab Fermi Energia 10 aasta pärast Ukrainas elektrit. Koostööleping on sõlmitud ja väikereaktorite tehnoloogiat on Ukrainal põhjust kaaluda küll, ütles hommikuprogrammis Fermi Energia juht Kalev Kallemets.
Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, toodab Fermi Energia 10 aasta pärast Ukrainas elektrit. Koostööleping on sõlmitud ja väikereaktorite tehnoloogiat on Ukrainal põhjust kaaluda küll, ütles hommikuprogrammis Fermi Energia juht Kalev Kallemets.
Pevkur tahab ajateenijatele kodulaenu intresside hüvitamist
Eluasemelaenu intresside maksmise võiks riik ajateenistuse ajaks võtta enda peale, samuti soovib kaitseminister Hanno Pevkur, et juhilubadega ajateenijale võiks anda 1000 eurot peo peale.
Eluasemelaenu intresside maksmise võiks riik ajateenistuse ajaks võtta enda peale, samuti soovib kaitseminister Hanno Pevkur, et juhilubadega ajateenijale võiks anda 1000 eurot peo peale.

Olulisemad lood

Novembris inflatsioon aeglustus Euroalas aeglustus inflatsioon 10 protsendile
Hinnatõus novembris püsis kõrgemal 20%, kuid oli pisut madalam kui oktoobris. Kuine hinnalangus pöördus aga uuesti tõusule.
Hinnatõus novembris püsis kõrgemal 20%, kuid oli pisut madalam kui oktoobris. Kuine hinnalangus pöördus aga uuesti tõusule.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.