Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Internetipoed ootavad maksumuudatusi
Signe KõivFoto: Andres Haabu
Euroopa Liidu e-kaubanduse käibemaksukava on tervitatav ja konkurentsitingimuste tagamiseks tuleb Amazoni-laadsete ettevõtete käitumine üle vaadata, kuid praegune plaan võib osutuda Eesti internetipoodidele pisut kulukaks, leiab Eesti e-kaubanduse liit.
"Seisame silmitsi olukorraga, kus Euroopa Liidus müües tuleb tunda 28 eri riigi maksusüsteemi. Kehtivate ühendusesiseste kaugmüügi piirmäärade kaotamine täidab paremini ühisturu toimimise eesmärki,“ kommenteeris katuseorganisatsiooni juht Signe Kõiv.
„Käibemaksuga seonduva eest vastutab direktiivi muudatuse kohaselt veebiplatvorm nagu Amazon, eBay, Alibaba, mitte iga üksik platvormi vahendusel müüja. Ühel mänguväljakul mängides on aus, kui kõigile kehtivad samad reeglid. Selles valguses on tervitatav ka väikesaadetiste kolmandatest riikidest importimisel kehtiva käibemaksuvabastuse kaotamine kuni 22eurostelt kaupadelt, mis on seadnud ELi müüjad ebasoodsamasse olukorda,“ märkis ta.
Kõivu sõnul on eraldi küsimus see, kuidas kõik Eesti e-poed, kel ELi sees piiriülene käive üle 10 000 euro, saavad hakkama investeeringutega, et viia arveldus eri riikide käibemaksusüsteemidega vastavusse. „Lihtsustatult, kui Carlos avastab Itaalias siesta ajal vahva Eesti e-poe ja soovib endale kootud käpikud soetada, tuleks uue maksupaketi kohaselt Eesti e-poel tellimusele rakendada Carlose asukohariigi käibemaks. Kui e-poe müügitulu on alla 100 000 euro aastas, piisab Carlose asukohariigi tuvastamiseks ühest tõendist, näiteks füüsilisest aadressist kauba kohaletoimetamiseks. Kui e-poel on õnnestunud saavutada müügitulu üle 100 000 euro kalendriaastas, tuleb asukohariik tuvastada vähemalt kahe tõendi põhjal - näiteks kliendi tarneaadress, IP-aadress, pangaandmed, riigi mobiiltelefoni suunakood jne. Mõistagi on tehniliselt kõik võimalik, kuid teades, et keskmine Eesti e-pood teenis mullu müügitulu ligikaudu 64 000 eurot, võib muudatusega kaasnev halduskoormus olla väiksematele e-poodidele ebaproportsionaalselt suur,“ rääkis Kõiv.
Seepärast loodavad internetipoed, et tehakse üleliiduline valmislahendust ajakohastatud maksumääradega, mille e-poed mugavalt kasutusse saavad võtta ja oma arveldussüsteemidega integreerida.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.