• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.01.18, 18:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vesterbacka plaanib tunnelit 2024. aasta jõulukingiks

Hiinast Tallinna-Helsingi tunnelile raha otsiva Peter Vesterbacka sõnul on praegune plaan, et rongiga saaks sõita 2024.aasta jõuluõhtul.
Peter Vesterbacka
  • Peter Vesterbacka
  • Foto: Andras Kralla
„See oleks tore jõulukink meile kõigile,“ ütles Vesterbacka kolmapäeval Helsingis Metropolia kutsekõrgkoolis peetud kõnes. Tema sõnul on arvestustesse veidi pinget lisatud.
Tunnelihange tegi novembris sammu edasi, kui ettevõtted Pöyry, A-Insinöörit, Fira ja FinEst Bay Area Development kirjutasid alla eelleppe tunneli planeerimise ja ehitamise kohta.
Konsortsium töötab nüüd välja täpsemaid plaane koos Hiina partneritega. Vesterbacka sõnul antakse neist teada veel jaanuari jooksul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tunneli hinnaks on arvestatud 15 miljardit eurot. Vesterbacka sõnul on ta saanud plaanile investoritelt positiivset tagasisidet ja uudiseid oodatakse lähiajal. Praeguse plaani järgi tuleks 70 protsenti rahastusest Hiina investoritelt ja 30 protsenti Põhjamaade pansionifondidelt.
Seniste arvestuste kohaselt peaks tunnel ennast 37 aastaga tasa teenima puhtalt reisiliiklusega.
„Tunnel on siiski ainult tunnel,“ ütles Vesterbacka. Siiski võimaldab see sündida kahe linna metropolil ja see võimaldab kasvu tulevikus.
„Koos oleme suuremad kui Stockholm või Amsterdam. Kui liidame jõu, läheb siin huvitavaks,“ leidis Vesterbacka.
Kava järgi oleks tunnelil neli jaama: üks Helsingi-Vantaa lennujaamas, üks Espoos, üks Ülemistel Tallinna lennujaama lähedal ja üks Helsingi lähedale rajataval tehissaarel.
Uudiseid on ka n-ö ametlikumast tunneliprojektist. FinEst Linki nime kandev projekt on selgitanud Euroopa Liidu rahaga kahe linna vahelise raudteetunneli kasu ja kulusid, uuringu lõpptulemusi tutvustatakse veebruari alguses.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele