Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lindaliin tüürib kaubalaevaturule

    Lindaliini juht Enn RohulaFoto: Andras Kralla

    Lindaliini pikaaegne juht Enn Rohula plaanib hakata sõitma kaubalaevadega. „Oleme pikalt selle kohta maad uurinud, nüüd on võimalus proovida,“ ütles Rohula.

    Plaani ellu viimiseks loodi jaanuari lõpus uus ettevõte nimega Lindaline HT AS, mille aktsionär on Jaanika Greim ja juhatuse liige Enn Rohula ise.
    Rohula sõnul ei olnud Lindaliinil varem võimalust kaubalaevadega tegeleda, kuna maksud olid kõrged ja väikse ettevõttena poleks nad kuidagi konkurentsis püsinud. Lõpuks muutis olukorda hoopiski Eesti valitsus, kes otsustas eelmisel aastal kaubalaevade Eesti lipu alla meelitamiseks pakkuda ettevõtjatele soodustusi.
    „Tööpõld on lai,“ ütles Rohula ja ütles, et on juba pikemat aega kaubalaevaturul maad kuulanud.
    Kuna kaubalaevad pole sugugi odavad, kaalub Rohula esmalt laevad rentida. Ka meremehi, kes oleksid valmis mitu kuud merel olema, Rohula sõnul juba leidub. Laevad hakkaksid sõitma klassikalisi kaubalaevamarsruute.

     Tööpõld on lai.

    Praegu on veel aga kõik algusjärgus, sest esmalt on vaja ära oodata, et valitsuse väljatöötatud soodustused ka tegelikult tööle hakkavad. Valitsus on kinnitanud, et soodustused hakkavad kehtima järgmise aasta jaanuari alguses.
    Lindaliini purjedesse puhuvad uued tuuled
    Rohula on umbes veerandsada aastat Tallinna ja Helsingi vahel Lindaliini katamaraanidega reisijaid vedanud.
    Kui veel eelmisel aastal oli Lindaliin hädas enam kui poole miljoni euro suuruse maksuvõlaga, siis selle aasta alguseks oli võlg tasutud. Lindaliin läks 2014. aastal saneerimisse, mille käigus kanti maha 7,26 miljoni euro väärtuses nõudeid. Allesjäänud nõuded ajatati saneerimiskava järgi kümneaastasele makseperioodile.
    u 2 mlneurot tulu saaks riik plaani järgi ühelt 17 meeskonnaliikmega kaubalaevalt.
    Riik otsustas kehtestada erandi laevandussektori tööjõumaksudele – sotsiaalmaksu hakkab riik küsima kuni 750eurose maksulaeni. Ülejäänud summalt, mis tööandja töötajale palgana välja käib, sotsiaalmaksu maksma ei pea.
    Tööjõuvälise maksuerisusena otsustas valitsus juurutada tulumaksu alternatiivina tonnaažimaksu. Sellega tekib laevandusfirmal võimalus valida, kumba maksu ta maksta tahab – kas väljavõetud kasumilt 20% tulumaksu või laeva kogumahutavuse ühiku pealt arvestatavat tonnaažimaksu.
    Majandusministeeriumi arvutuste järgi tooks uus maksurežiim riigikassasse ühelt 17 meeskonnaliikmega kaubalaevalt umbes 2 miljonit ja sama suure meeskonnaga kruiisilaevalt umbes 26 miljonit eurot tulu.
    Lindaliini vaidlus tülika aktsionäriga
    Veebruari alguses kirjutas Äripäev, kuidas Lindaliin on hädas aktsionäriga, kes kipub Enn Rohula sõnul valetama. Nimelt väitis värvika minevikuga ettevõtja, meediaveergudel õnneotsija tiitli saanud Timo Sas , et laevaärimees Enn Rohula kandib Lindaliini kaudu tema vara välja. Sasile kuulub umbes 80% Lindaliinist valdusfirma Linda Line Shipping OÜ kaudu, mille juhatuses ta aasta lõpus jurist Indrek Nuudi vastu välja vahetati. Sasi väitel tehti seda tema selja taga ja ta esitas Lindaliini vastu kohtusse selle kohta hagi.
    Enn Rohula sõnul Sas ainult valetab. Tüli keskpunkt oli hoopiski Šveitsis, kus käib Šveitsi ettevõtja Hans-Jürg Grunderi ja Timo Sasi vaidlus selle üle, kes on ettevõtte Helvetia Shipping AG, endise nimega TS Investor AG tegelik omanik. Loe juhtunust pikemalt siit
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.