Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa ähvardab Volkswageni petuautod seisma panna

    Volkswageni kampaania petutarkvara eemaldamisel on jäänud toppamaFoto: EPA

    Euroopa Komisjon ähvardab nõuda nende Volkswageni sõidukite liiklusest eemaldamist, mis endiselt heitmete kohta valeandmeid annavad, Eesti esindajad ja maaletooja nii drastilist stsenaariumi ei usu.

    Skandaal Volkswageni diiselmootoritega, mis testimise ajaks heitmeid vähendavad, on juba kaks ja pool aastat vana. Selle petutarkvara saab teeninduses eemaldada lasta, kuid Volkswageni ja ELi liikmesriikide pingutuste tagajärjel on korda tehtud sõidukite arv kõigest 70 protsendi ligidal.
    Nüüd soovib Euroopa Komisjoni siseturuvolinik Elzbieta Bienkowska, et liikmesriigid korraldaksid kohustusliku kampaania kõigile seni kõrvale hoidnud sõidukitele ning et nõuetele mittevastavad autod selle aastanumbri sees liiklusest sootuks eemaldaks.
    Mõned liikmesriigid on küll korraldanud kohustuslikud kampaaniad, kuid Eestit nende seas ei ole. "Eestis on alustatud vabatahtlike kampaaniatega, kuid nende edukus ei ulatu 50 protsendinigi. Näib, et vaja on lisameetmeid, et parandada kampaaniast osavõttu ning tagada kõigi sõidukite vastavus seadusega ettenähtud nõuetele," seisab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile saadetud Euroopa Komisjoni siseturu direktoraadi kirjas.
    Eelmine eesmärk täitmata
    "Euroopa Komisjon tõesti seadis eesmärgiks teha kõik heitmete petutarkvara kasutanud sõidukid korda eelmise aasta lõpuks, kuid need eesmärgid seati koostöös Volkswagen Groupiga, kes lubas vabatahtlikult kõik sõidukid korda teha. Eelmise aasta lõpu poole tunnistas aga Volkswagen, et nad ei ole suutnud püstitatud eesmärke täita. Seetõttu otsib komisjon aktiivselt koostöös liikmesriikidega olukorra parandamise võimalusi," selgitas majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.
    Samas ei pea ministeerium kuigi tõenäoliseks sõidukite liiklusest eemaldamist. "Nõuetele vastava sõiduki tootmise eest vastutab eelkõige tootja ning nõuetele mittevastavuse avastamisel peab esmajärjekorras meetmeid rakendama sõidukid heaks kiitnud pädev asutus. Praegu ei ole sõidukile algse heakskiidu andnud pädev asutus leidnud, et sõidukitel esinevad puudused oleksid niivõrd tõsised, et sõidukite kasutamist peaks hakkama riiklikult piirama," märkis Salmu.
    Volkswageni korraldatud kampaaniate edukuse kohta märkis ta, et eks see sõltub nii tootja pakutud tingimustest kui ka sõiduki kasutajatest, kuivõrd oluliseks nad sõiduki kordategemist peavad.
    Koedategemiseks vaja omaniku luba
    Ka Škodade maaletooja Auto 100 praegu suuremat probleemi ei näe. "Volkswageni EA189-tüüpi diiselmootoriga autodele korraldas tootja töökoja kampaania. Selline kampaania tuleb kliendi nõusolekul teostada sõiduki regulaarse teeninduse külastuse käigus, mitte erakorralise teenindusse kutsumise kampaaniana ja on kliendile vabatahtlik," selgitas Auto 100 turundusjuht Lemmo Tigane.
    "Neid sõidukeid on otsustatud riiklikult mitte piirata ja pole seda teinud ka ükski teine Euroopa Liidu riik," lisas ta.
    Eestis müüdi sellise tarkvaraga varustatud Škodasid 1881 tükki. Märtsi alguse seisuga oli Tigase sõnul kampaania läbi teinud 925 sõidukit, samas keeldutud oli sellest 172 korra. "Kas ülejäänud autod kampaaniaga kunagi liituvad, ei ole võimalik öelda, sest hoolduseks ja remondiks võib kasutada ka mitteametlikke teenindusi, kes ei kasuta Škoda remondijuhiseid," märkis Tigane.
    Lisaks Škodadele on Euroopa Komisjonil Eestis kampaaniast kõrvale jäänud veel veerand siin müüdud tuhatkonnast Audist ning mõned SEAT marki sõidukid. Volkswagenite kohta Komisjonil andmed puuduvad. "Komisjonile edastatud andmed pärinevad kohalikelt margiesindustelt ning kuigi Komisjonile andmete esitamise hetkel eelmise aasta sügisel Volkswageni kohta andmeid ei saanud, ei tähenda see, et ühtegi sõidukit ei ole tagasikutsumisekampaania käigus korda tehtud," selgitas Salmu.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.