• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.05.18, 11:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

airBalticu lennukas plaan paneb lätlased õlgu kehitama

Läti rahvuslik lennufirma airBaltic tuli eile välja suure uudisega, et sõlmis lennukitootjaga Bombardier Commercial Aircraft lepingu 30 CS300 tüüpi lennuki ostmiseks ning optsiooni veel 30 samasugusele lennukile.
AirBaltic Bombardier CS300
  • AirBaltic Bombardier CS300
  • Foto: AirBaltic
Bombardieri kataloogi järgi maksab 60 sellist lennukit kokku 5,9 miljardit dollarit. Lätlaste majandusleht Dienas Bizness kirjutab, et airBalticul on ettevõtte juhi Martin Gaussi sõnul kaks võimalust, kuidas neid uusi lennukeid saada: osta või rentida.
Kuid tegelikkuses võib pilt paista mitte nii ilus, nagu joonistab lennufirma, nendib Dienas Bizness. Väljaandega rääkinud allika sõnul oli airBalticul välja töötatud kaks arengustsenaariumit: konservatiivne ja optimistlik. Esimene nägi ette praeguse lennukipargi väljavahetamist 40 CS300 tüüpi lennuki vastu, teine – kui õnnestub leida investorid -, kahekordistada seda plaani ehk hankida kuni 80 lennukit. Plaan nr 2 on aga DB allika sõnul ebareaalne.
Igal juhul on airBalticu suur probleem, nagu ka paljudel teistel lennufirmadel, pilootide nappus – see annab end tunda juba praegu, kuigi sellest valjul häälel ei räägita, kirjutab DB. Väljaande küsimusele, kui palju piloote airBalticul praegu napib ja kuidas selle murega tegeldakse, vastas Gauss eile tõrksalt, et tuleviku piloodiprobleemi on nad lahendanud oma pilootide akadeemia avamisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimusele, kui suur on CS300 lennukite omandamise rahaline maht ja kust raha üldse võetakse, vastas Gauss, et mingit infot peale kataloogis avaldatud lennukite hinna tal lisada ei ole.
Väljaanne lisab veel, et kummalisel kombel polnud airBaltic enne eilset pressikonverentsi oma plaanidest teavitanud Riia lennujaama. Lennujaama operaatori VAS Starptautiska lidosta Riga nõukogu liige Talis Linkaits ütles lehele, et ilmselgelt pole neil sellise hulga lennukite jaoks ruumi ning samuti tuleks ehitada uusi perroone. Kui aga airBaltic ei kavatsegi edaspidi kõiki oma lennukeid hoida senises kodulennujaamas Riias, siis jääb õhku küsimus, millised on selle otsuse tagajärjed, märgib Dienas Bizness.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele