Kristel Härma • 14. juuni 2018
Jaga lugu:

DPD: eestlaste robotid on oma hinda väärt

DPD grupi innovatsioonijuht Olaf Klargaard ütles, et nad tahavad hakata Starshipi roboteid laiemalt testima, et saaks neid suuremasse kasutusse lasta.
DPD grupi innovatsioonijuht Olaf Klargaard ütles, et nad tahavad hakata Starshipi roboteid laiemalt testima, et saaks neid suuremasse kasutusse lasta.  Foto: Andres Haabu

Eestit külastanud DPD grupi innovatsioonijuht Olaf Klargaard ütles, et nad peavad läbirääkimisi, et lisaks Cleveroni pakiautomaatidele oleks neil koostöö ka Starshipiga. Ta tõdes, et mõlema ettevõtte tehnoloogia on kallis, aga neil on tippkvaliteet.

GeoPost, mis kasutab Eestis nime DPD, külastas Eestis innovatsiooniseminari käigus nii Viljandi Cleveroni tehast kui ka Tallinnas Starshipi ja Skype’i. Grupi innovatsioonidirektor Olaf Klargaard­ ütles, et nad vaatavad üle, millist tehnoloogiat saavad tulevikus kasutada.

Cleveroniga on neil koostöö juba olemas, aga Star­shipiga alles arutavad võimalusi, kuidas saaksid hakata Starshipi pakiroboteid testima. “Peame olema täielikult kindlad, et need turvaliselt toimivad, enne kui me saame need päriselt tänavatele liikuma panna.”

Klargaard märkis, et DPD grupp on suur ettevõte, mis veab aastas 1,2 miljardit pakki. Seetõttu otsivad nad saadetiste kohaletoimetamiseks pidevalt uusi viise. “Näiteks me arendasime drooni ja meil on Prantsusmaal esimene droonisaadetiste kommertsliin. Me otsime alati uusi lahendusi ja Star­shipil on tippkvaliteedi robot. Nii et me tõesti mõtleme, et see on meie jaoks võimalus.”

Kumb on pakkide kohaletoimetamiseks mugavam: droon või Starshipi robot?

Vastab DPD grupi innovatsioonijuht Olaf Klargaard:

See on täiesti erinev. Droonid on sobivad mägistele aladele ja saartele pakkide vedamiseks. Starshipi robotid keskenduvad linnades asuvatele elamupiirkondadele.

Me oleme juba neli aastat drooni arendanud. Linnadesse need aga väga ei sobi, sest regulatsioon pole hästi paigas. Ja keegi ei taha linna tuhandeid droone lendama, nii et meie strateegia on kasutada neid linnadest väljaspool.

Ta tõdes, et Starship Technologies on küps ettevõte, aga samas ei ole neil olnud suuremahulisi testimisi. “Me tahame testida Eestis, sest Eesti on regulatsioonides avatum ja siin on Starship kohal. Aga me sõltume palju testimise tulemustest ja nende linnade piirangutest, kus me tegutseme,” ütles ta ja lisas, et peamiselt kasutaksid nad pakiroboteid Euroopas.

DPD arutab Klargaardi sõnul Starshipiga, et katsetada roboteid nii-öelda kaubanduse viimase miili kohaletoimetamises. “Meil on Euroopas ligikaudu 20 äriüksust. Me teeme pilootsõidud ja siis saame laieneda ülejäänud grupis.”

Möödunud nädalal teatas Starship, et ettevõtet hakkab juhtima aastaid Airbnb’s töötanud Lex Bayer, lisaks kaasas ettevõte 25 miljonit dollarit. Seeläbi tahab Starship jõuda miljonite inimesteni. Klargaard ütles juhivahetust kommenteerides, et Starshipil on olnud algusest peale väga hea tippjuhtide meeskond. Uus juht on aga tema hinnangul märk sellest, et Starship ei taha olla vaid arendusfaasis, vaid tahab oma tehnoloogiat ka rakendada ning kommertsklientideni viia. “Meil on hea meel nende arenguga kaasas käia ja nende tehnoloogiat kasutada, kui nad on selleks valmis.”

Klargaard hindas, et kaasatud 25 miljoni dollariga võiks Starshipil olla võimekus, et jõuda soovitud miljonite klientideni.

Cleveron: DPD on alati huvitatud uutest lahendustest

DPD tegutseb Eestis Cleveroni Collect.Neti võrgus. Võrgu juht Kaur Ojakivi ütles, et DPD on olnud selline hea partner, kes on alati huvitatud uutest lahendustest ja soovib neid oma kliendile pakkuda.

“DPD innovatsioonigrupp, kes Cleveronis ka kohal käis, tundus väga tulevikku vaatava ja kliendile järjest mugavamaid lahendusi otsiva meeskonnana,” rääkis ta.

Ojakivi seletas, et nende Collec.Neti pakiautomaatide võrku kasutab mitu logistikaettevõtet. “Eesti tarbija eelistus on nii tugevalt pakiautomaadi poole kaldu. Kui me tellime kuskilt välismaiselt lehelt endale midagi, näiteks Amazonist, ei tea me kunagi, kuidas see pakk kohale jõuab ja mis firmaga. DPD on meie võrguga liitunud ja nad kasutavad meie pakiautomaate, et oma klientidele maksimaalset mugavust tuua.”

Ojakivi märkis, et nende ­automaate paigaldatakse ka kortermajadesse ja büroo­hoonetesse. Uue automaadi ­lisandudes saavad partnerid, nagu DPD ja teised logistika­firmad, neid kohe pakkide ­kohaletoimetamiseks kasutada. Tema sõnul Cleveron mitte ainult ei mõtle tulevikule, vaid kujundab seda. “Meil on üks väga huvitav projekt tulemas, mis viib pakiautomaadid veel rohkem tarbijale lähemale,” vihjas ta.

Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt