Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lasse Lehis: muidugi olen Lätis alkopoes ja tanklas käinud

    Kõik varimajanduse näitajad on aktsiisipoliitika pärast eelmise aastaga võrreldes halvemaks läinud, ütles maksumaksjate liidu tegevjuht Lasse Lehis.

    Täna toimub aktsiisipoliitika ja varimajanduse teemaline ümarlaud, kus maksuamet, konjunktuuriinstituut, kaubandus-tööstuskoda ja maksumaksjate liit annavad ülevaate aktsiisipoliitika üldistest trendidest ja selle mõjust varimajandusele ja ettevõtlusele.
    Äripäeva raadio hommikuprogrammis käis teemast rääkimas maksumaksjate liidu tegevjuht Lasse Lehis, kes võttis probleemi kokku sõnadega, et seis ei ole sugugi hea.
    „Aktsiisi teemadel on esimese asjana inimestel meeles Lätiga seonduv ja selle pinnalt on asjad läinud päris hulluks,“ ütles Lehis. Tänane ümarlaud ei keskendu aga õlleaktsiisile, vaid ka kütuse- ja tubakaaktsiisile. Samuti antakse ülevaade olukorrast ümbrikupalkadega, millega on maksuamet sel aastal vägagi kimpus. Viimase kohta ütles Lehis, et konjunktuuriinstituudi värske uuringu järgi on näha selgelt, et üha rohkem inimesi ei pea ümbrikupalga saamist taunivaks, vaid pigem lepib sellega.
    Muutunud on ka see, et kui varem toodi salasigarette peamiselt Venemaalt, siis nüüd tuuakse neid rohkelt ka Lätist. Kui 21%  turu-uuringule vastanutest ütles, et nad käivad ise Lätist sigarette ostmas, siis 25% vastas, et laseb kaupa tuttavatel sealt tuua. „Peame need kaks protsenti kokku liitma ja saame päris hirmutava tulemuse,“ rääkis Lehis.

     Olen Lätis ostlemas käinud juba sellepärast, et näha, mis seal toimub. Olukord meenutab laulupidu.

    Lasse Lehis,
    maksumaksjate liidu tegevjuht
    „Lisaks kõigele muule, mida ettevõtjad on aktsiisipoliitikale ette heitnud – maapoed pannakse kinni, Soome turistide arv väheneb, majutus ja transport kannatavad – on mõtlematu õlleaktsiisi tõus pannud põntsu ka meie statistikale,“ rääkis Lehis. Nimelt pole tema sõnul uuringud enam adekvaatsed, kuna inimesed ei tea enam, kuidas Lätis ostetud, tarbitud ja ka edasi müüdud alkoholi ja tubakat nimetada. „Vanasti oli lihtne – kui sigaretipakil oli Venemaa märk, oli tegu illegaalse tootega. Nüüd aga, kui inimene ostab Lätist õlu ja sigarette, siis see on veel legaalne. Kui aga ostab tuttavalt Lätist toodud kaupa, siis see pole legaalne,“ selgitas Lehis, miks statistika on pea peale pööratud. „Inimestel on raske küsimustele vastata. Peame paremini selgitama, mida võib teha ja mida ei või,“ lisas ta.
    Küsimuse peale, kas ta ise on Lätis alkoholipoes või tanklas käinud, vastas Lehis, et muidugi on. „Olen seal käinud juba sellepärast, et näha, mis seal toimub. Olukord meenutab laulupidu,“ ütles ta.
    Kuula, mida Lehis rääkis Lätis ostmas käimisest ning aktsiisipoliitikast ja varimajandusest täpsemalt tänasest hommikuprogrammist alates 16:30.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.