• OMX Baltic0,2%293,38
  • OMX Riga−0,13%909,68
  • OMX Tallinn−0,03%1 961,79
  • OMX Vilnius0,12%1 229,18
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,08%9 235,4
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,83
  • OMX Baltic0,2%293,38
  • OMX Riga−0,13%909,68
  • OMX Tallinn−0,03%1 961,79
  • OMX Vilnius0,12%1 229,18
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,08%9 235,4
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,83
  • 27.09.18, 10:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Balticu juht astub tagasi

Rail Balticu juht Baiba Rubesa andis täna, kuu enne ametiaja lõppu, sisse lahkumisavalduse, sest ettevõtte juhtimine on tema sõnul pideva kauplemise ja mittemillegitegemise pärast võimatu.
Rail Balticu juht Baiba Rubesa astus tagasi.
  • Rail Balticu juht Baiba Rubesa astus tagasi.
  • Foto: Delfi
Baiba Rubesa, Balti riikide ühisettevõtte RB Rail tegevjuht andis ettevõtte nõukogule lahkumisavalduse, teatas tema sekretär.
Rubesa on Rail Balticu projekti juhtinud 2015. aastast ning oleks oktoobris pidanud niikui nii ameti maha panema. Oma lahkumisavalduses ütleb ta, et visioonid projekti juhtimisest ning edasisest käekäigust erinesid kardinaalselt ning mingit ühispunkti ei olnud.
"Selle organisatsiooni, milles ma praegu olen sunnitud kaasa lööma, praegune ülesehitus on täiesti vastuolus kõigi heade juhtimistavadega. Projekti algusest peale peituvad selles huvide konfliktid on ka kõigi osapoolte tegevuse ja tegevusetuse peamiseks põhjuseks. Minu arusaamistega projektide vastutustundlikust juhtimisest läheb see igatahes vastuollu," kirjutab Rubesa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema hinnangul juhitakse projekti praegu faktiliselt aktsionäride poolt ning Rubesa ei näe, kuidas praeguse olukorra jätkudes Rail Balticu raudtee üldse valmida saakski. "Hoolimata lakkamatutest läbirääkimistest ei ole aktsionärid suutnud kokku leppida isegi rahastusmudelis," lisas Rubesa.
Eesti Päevalehes avaldatud arvamusloos hoiatab Rubesa, et liikmesriigid on olnud kannustatud väiklusest ega mõista koostalitlusvõime olulisust. "Näiliselt ilma põhjapidavate arvutuste ja kokkulepeteta jätkatakse investeerimist RB Rail AS’i aktsionäride ettevõttetesse riiklikul tasandil. Sel viisil kahekordistuvad tegevused ja kolmekordistub maksumus," hoiatas ta.
RB Raili omanikud on Läti rahvusringhäälingu teada ka varem olnud Rubesa tegevusega rahulolematud ning väidetavalt alustanud uue juhi otsimisega.
Veebruaris edastas "Aktuaalne kaamera", et Rail Balticu raudteetrassi rajamiseks loodud kolme Balti riigi ühisettevõtte AS RB Rail aktsionärid, täpsemalt Eesti ja Läti tahtsid koostöö puudulikkuse tõttu avaldada Rubesale umbusaldust.
Loe Rubesa süüdistusi edasi artiklist "Simson Rubesa süüdistustest: Keskerakond toetas Rail Balticut juba 2005. aastal"

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele