Maanteeameti peadirektori asetäitja liiklusohutuse ja ühistranspordi alal Meelis Telliskivi ütles
Saarte Häälele, et vaidluse sisu ei kommenteeri nad enne, kui vaidlus on lõppenud. “Maanteeamet teeb kõikvõimaliku, et reisija jaoks ei muutuks sellest midagi ning vedu suursaarte ja mandri vahel jätkuks ka siis, kui uue lepingu sõlmimine peaks viibima,” ütles Telliskivi.
Maanteeamet tunnistas 8. aprillil suursaarte ja mandri vahelises lennuhankes nii Kuressaare kui ka Kärdla liinil edukaks Transaviabaltika pakkumuse. Leedu lennufirma jätkaks Tallinna-Kuressaare ja Tallinna-Kärdla lennuliinide teenindamist ka järgmised viis aastat. Hanke eeldatav maksumus on 25,5 miljonit eurot. Seni Kuresaare liinil opereerinud 19-kohaline Jetstream soovitakse välja vahetada olulisemalt suurema 46-kohalise lennuki vastu.
Peale Transaviabaltika osales hankel Nordica tütarfirma Regional Jet, kes oli huvitatud Tallinna-Kuressaare liini teenindamisest, ning peamiselt kaubalendudega tegelev NyxAir, kes huvitus üksnes Tallinna-Kärdla liinist. OÜ NyxAir juhataja Jaanus Ojamets kirjutas eelmisel nädalal
Äripäevas ilmunud arvamusloos, miks tuleks enne mandri ja suursaarte vahelise lennuühenduse lepingu sõlmimist veel ühe korra läbi mõelda, kas hange vastab saarlaste vajadustele ning on mõistlik dotatsioonide seisukohalt.