Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Skandaalne lennukitüüp on ka Nordica partneri lennukipargis

    LOTi lennuk Boeing 787 DreamlinerFoto: Eero Vabamägi, Postimees/Scanpix

    Viimase poole aasta jooksul on lennukatastroofi sattunud kaks Boeing 737 Max 8 lennukit. Sama mudeliga lendab ka Nordicaga tihedat koostööd tegev LOT.

    LOTi lennukiparki kuulub praegu viis Boeing 737 Max 8 ja üheksale lennukile on tellimus sisse antud. Uued 737 Max 8 lennukid peaksid jõudma LOTi lennukiparki selle aasta jooksul.
    LOTi pressiesindaja ütles, et Boeing 737 Max on usaldusväärne lennukitüüp ning vastab kõigile standarditele ning LOTi hooldemeeskond kontrollib kõiki lennukeid regulaarselt.
    Seoses lennuõnnetusega on LOT ühenduses nii Boeinguga, aga ka teiste lennufirmadega, kes 737 Max lennukeid kasutavad. LOT kinnitas, et jätkab seda tüüpi lennukite kasutamist ka edaspidi.
    Küsimusele, mis lendudel Boeing 737 Max 8 lennukeid kasutatakse, LOT ei vastanud.
    Nordica kommunikatsioonijuht Toomas Uibo ütles lennukatastroofi kommenteerides, et kõik see, mida me enne uurimistulemusi arvame, on puhas spekulatsioon ja seetõttu ei soovi lennufirma praeguses faasis eilset õnnetust kommenteerida. Nordica ise kasutab õhusõiduks kahte tüüpi Bombardiere ning ATRe.
    Kaks õnnetust poole aasta sees
    Läinud nädalavahetusel juhtus Aafrika suurima lennufirma Ethiopian Airlinesi lennukiga õnnetus, kui lennuk oli teel Addis Ababast Keeniasse Nairobisse. Boeing 737 Max 8 kukkus alla vaid 6 minutit pärast õhkutõusu. Kõik pardal olnud 157 inimest said surma.
    Sama lennukitüübiga juhtus õnnetus ka möödunud aasta oktoobris, kui Indoneesia lennufirma Lion Airi lend 610 kukkus alla Jaava merre. Kõik 189 pardal olnud inimest hukkusid.
    Kaks õnnetust sama tüüpi lennukiga on pannud lennundusfoorumid ja -saidid kihama ning küsitakse, kas 737 Max 8 puhul võibki tegu olla probleemse lennukitüübiga. Nii Hiina lennuamet kui Ethiopian Airlines on juba teatanud, et lõpetavad Boeing 737 Max 8 kasutamise. Täna teataski kaks Hiina lennufirmat, et võtavad 373 Max 8 asemel kasutusele Boeing 737-800.
    Soome amet kahtlustab kõrguskontrolli viga
    Soome transpordiministeeriumi lennuvaldkonna juhi Pekka Hentu sõnul on Ethiopian Airlinesi ja varem Indoneesias juhtunud õnnetuse juures viiteid sellele, et Max 8 tüüpi lennukitel on kõrguskontrollisüsteemis viga, kirjutas Helsingin Sanomat. „Tähelepanu on nüüd süsteemi MCAS tegevusel, mille kasutuse kohta andis Boeing juba eelmise õnnetuse järel juhtnööre.“ MCAS on Boeingi uutes lennukites kasutatav süsteem, mis takistab lennukil järsu nurga all üles suunduda, pöörates selle nina automaatselt allapoole.
    „Esialgu on tegemist siiski spekulatsiooniga ja fakte on vähe. Nüüd on oluline lennuandmete kontrollimine.“ Mustad kastid sisaldavad lennukikabiini lindistusi ja andmeid lennu kulust.
    Helsingin Sanomat kirjutas, et Soome lennufirmad ei kasuta Boeing 737 Max lennukeid. Küll aga lendab Soome teiste firmade seda tüüpi lennukeid: Norwegian, TUI, Royal Air Maroc, Turkish Airlines, Fly Dubai ja Icelandair.
    „Riiklikud lennuametid saavad seada piiranguid vaid oma ettevõtete lennukimarkidele. Jälgime olukorda ja loodame, et ametnikud teevad vajalikud sammud. Suures pildis on küsimus lennusüsteemi turvalisusest reisijate silmis.“
    Maailmas sadu selliseid lennukeid
    Praegu on üle maailma kasutuses 300 Boeing 737 Max 8, kusjuures jaanuari lõpu seisuga on 20% kasutajatest Hiina lennufirmad. Alates 2017. aastast on tellimus esitatud 5000-le selle mudeli teraslinnule.
    Siiski selgub, et Boeing 737 Max 8 päris lõik lennukompaniid ei loobu. Väljaanne The Guardian vahendab, et Singapore Airlines on öelnud, et teenindab selle lennukitüübiga regionaalseid lende ning ei plaani lennukite kasutamisest loobuda. 30le Boeing 737 Max 8 on tellimuse sisse andnud ka Korean Air, kes on jõudnud teatada, et ei plaani praeguse seisuga oma tellimustest loobuda. Sarnaselt paljude lennufirmadega teatas ka Korean Air, et praegu on laiemaid järeldusi teha veel liiga vara.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.