Linda Eensaar • 19 september 2019
Uudised
Ainult tellijale

Eestlased püüavad heli-tehisintellektiga valdkonna liidriks saada

Foto: Liis Treimann

Kiiresti arenevast audiomaailmast püüavad eestlased kasu lõigata ning sel alal turuliidrid olla. Tehisintellektil põhineva helisisu otsingumootori loonud Eesti-USA idufirma Snackable AI kaasas investeeringuga 1,4 miljonit dollarit ehk 1,27 miljonit eurot.

Suurem osa investeerisid ettevõttesse siinsed tuntud investorid. Näiteks juba varasem rahastaja Superangel ning Skype'i üks asutaja Jaan Tallinn, kes on tuntud mitme tehisintellekti valdkonda tehtud investeeringute poolest.

"Jaan Tallinnale soovitasid meid senised investorid ja nõustajad ning selle üle on superhea meel, et ta investorite ringiga ühines," rõõmustas Snackable AI asutaja ja tegevjuht Mari Joller.

2018. aastal loodud ettevõte plaanib investeeringut kasutada turule sisenemiseks ning eelkõige arendusmeeskonna suurendamiseks Eestis. "Praegu on meie meeskonnas kaheksa inimest, aga nüüd on tarvis kiiresti kasvada. Ja just eelkõige tiimis, mis tegeleb masinõppega ja mis puudutab insenere," ütles Joller. Ideaalset inimeste arvu, milleni nad jõuda tahavad, ta veel öelda ei osanud. "Püüame jooksvalt sammu pidada klientide ja turu vajadustega," ütles ta.

Üks idufirma kahel pool ookeani

Snackable AI peakontor on New Yorgis. Sealne tiim on lähemal peamistele klientidele, nii et tegu on rohkem müügiinimestega ja seega vajalikud arendajad ning talendid otsitakse pigem Eestisse. "Sellised talendid ei pruugi ainult Eestist tulla ja leida olla. Kui meil on vaja inimesi kuskilt mujalt tuua, siis – nagu näeme ka teiste idufirmade puhul –, on ka see variandiks," ütles Joller. Kindlasti plaanitakse jätkata just Eestis, kuna Jolleri hinnangul on just siinsetel inseneridel olemas vajalik kompetents tehisintellektil põhinevate tehnoloogiate arendamiseks.

Snackable AI arendab tehisintellektil põhinevat otsingumootorit, mis võimaldab otsijal leida vajalikku audiosisu nii podcast'ide, audioraamatute, videote ja muude helitekste sisaldavate materjalide seast. Kasutades keeletöötluse ja masinõppe tööriistu, aitab rakendus salvestustest üles leida konkreetselt otsitavad teemad, võttes arvesse ka konteksti ning esitades tulemuse lühiformaadis – nii ei pea otsija kuulama läbi pikki salvestusi, et leida huvipakkuv koht.

Teenus jõuab tavatarbijateni Snackable AI suurklientide kaudu, kes nende platvormi kasutavad. "Praegu keskendume suurtele meediafirmadele, kel on suured audioraamatukogud, mida tuleb paremini leitavaks ja kasutatavaks teha," kirjeldas Joller. Näiteks on selliste hulgas suur USA meediaorganisatsioon Slate.

Uus igivanas asjas

Joller loodab olla valdkonnas liidriks. "Ütleme ausalt, audio on ju vana turg. Salvestusi on tehtud juba üle 160 aasta, eks. Aga tehisintellekt, masinõpe, kõnel baseeruvate rakenduste arendused – see on väga kiirelt arenev maailm," kinnitas Joller auditiivse sisu uut kuldaega. "Meie inimesed on audioga tegelenud viimased viis aastat, nii et meil on võimalus olla turul esimesed ja liidrid, sest otseseid konkurente meil ei ole," väitis Joller.

Selgituseks, auditiivse sisu analüüsimiseks arendavad tehisintellekte mitmed teisedki ettevõtted, aga pigem on tegu just nimelt suurte ettevõtetega, kes seda iseendale arendavad, näiteks Google ja selle Alexa, Amazon, Spotify jms. Snackable AI pakuks oma lahendust klientidele, kes ise asja ei arenda.

Idufirma teist investeerimisvooru juhtis Eesti riskikapitalifirma Tera Ventures, kelle portfelli kuuluvad varem Eesti edukamad idufirmad Realeyes, GrabCAD, Cleveron, Monese, Jobbatical, Scoro jt.

Kokku on Snackable AI alates 2018. aastast investeeringutena kaasanud 2,3 miljonit dollarit – teiste seas on idufirma tegevusele õla alla pannud USA meediaveteran Richard Sarnoff.

Hetkel kuum