Aastate suurim tüli kindlustusäris. Kannatuse kaotanud maaklerid kaebasid valitsusele
Kindlustusmaaklerid kirjutasid valitsusele, et kindlustusfirmade osalusega liikluskindlustuse fondi juhitakse huvide konfliktis ja sõidukiomanikelt kogutava sundkindlustuse summadega mängitakse oma kasuks seal, kus ei tohiks.
Riigiga sõlmitud halduslepingu alusel tegutseva Eesti liikluskindlustuse fondi juhatuse esimees Mart Jesse tegutseb kindlustusmaaklerite liidu hinnangul huvide konfliktis, kuna ta kuulub samal ajal ka kindlustusseltside liidu juhatusse. Jesse sõnul probleemi ei eksisteeri.
Foto: Andras Kralla
Kindlustusseltside liidu ja liikluskindlustuse fondi esindaja Mart Jesse nimetab maaklerite süüdistusi pahatahtlikeks ja asjatundmatuteks.
Aasta alguses liikusid jutud sellest, et Norra taustaga kindlustusfirma Gjensidige otsib oma Balti äridele uut omanikku. Täna selgus, et Gjensidige ärid ostab ERGO kindlustus.
Kas pensionikoguja peaks saama kogu raha fondist korraga välja võtta või peaks see tilkuma jupikaupa nagu seni? Uus eelnõu on huvigrupid kahte leeri ajanud.
Kindlustusseltside ja maaklerite suhted on pinges ja sassis, rääkis intervjuus Äripäevale IIZI Kindlustusmaakler ASi otsemüügi- ja äriklientide osakonna juht Kaido Konsap.
Autode tellimine Euroopast on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Põhjuseid on mitmeid: ostukäitumine on liikunud alates Covid-19 pandeemiast veebi, autot ei pea kohapeal otsimas käima, suurem mudelite ja varustusevalik ning nõudlus-pakkumus suhtest tulenevalt parem hinnatase. Ka Eesti maksukeskkond (CO₂-põhine automaks) suunab ostuotsuseid teadlikumaks – pelgalt ostuhinnast enam ei piisa, vaid vaadata tuleb kogukulu (TCO).