Soome rannavalvel on viimasel ajal olnud tihedamalt tööd seoses kahjustatud merekaablitega. Kui alles hiljuti hiljaaegu tuli kinni pidada naftatanker Eagle S seoses EstLink 2 kahjustamisega, siis nüüd tuleb valvata Vene laeva parandustöid tegemas.
Foto: Lehtikuva/SIPA/Scanpix
Soome töö- ja majandusministeerium selgitas Soome väljaandele Helsingin Sanomat, et Soome majandusvetes on kahjustada saanud kaks kaablit, mis jooksevad Peterburi ja Kaliningradi vahel. Tegemist ei ole värske kahjustusega, sest väidetavalt sai Soome kahjustustest teada 26. detsembril ‒ üks päev varem sai kahjustada Eesti ja Soome vaheline elektrikaabel EstLink 2.
Läänemere maad peavad end kehtestama ankruid lohistava Venemaa suhtes. Õnneks lubavad viimased arengud arvata, et vist kehtestavadki. Seega võiksime juba arutleda selle üle, kuidas annaks seda teha võimalikult efektiivselt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Rootsi ja Läti vaheline kiudoptiline merekaabel sai pühapäeva hommikul kannatada. Õhtul kirjutas Rootsi väljaanne Expressen, et Rootsi võimud on šabotaažis kahtlustatava laeva kinni pidanud.
Kui oled ettevõtja ja sul on hea äriidee, ei küsi paberit su käest ilmselt keegi. Aga kui soovid töötada juhtival kohal, annab magistrikraad mitmel põhjusel siiski eelise, leiab EBSi vilistlane ja terminaliäri Liwathon EOS juht Merika Nimmo.