Euroopa Komisjoni asepresident Henna Virkkunen tutvustas reedel plaane merekaablite kaitsmiseks, kui sai teatavaks merekaabli rike Gotlandi lähistel.
Foto: AP/Scanpix
Uurimist juhib Rootsi politsei kohaliku rannakaitse abiga. Soome ja Saksamaa vaheline C-Lion1 merekaabel saadi töökorda alles 7. jaanuaril, omanikfirma Cinia teatel on see lühikese aja jooksul juba kolmas kord, kui sama kaabel on viga saanud.
Rootsi ja Läti vaheline kiudoptiline merekaabel sai pühapäeva hommikul kannatada. Õhtul kirjutas Rootsi väljaanne Expressen, et Rootsi võimud on šabotaažis kahtlustatava laeva kinni pidanud.
Soome liiklus- ja kommunikatsiooniamet Traficom leidis Estlink 2 merekaabli lõhkumises kahtlustataval alusel Eagle S nii palju tõsiseid puudusi, et see ei või merele minna enne, kui need on kõrvaldatud.
„Põllumajandust kritiseeritakse, et see on suur saastaja ning sellepärast tahtsime teada saada, kui halvad siis tegelikult oleme,“ räägib saates Eesti suurima kodumaisel kapitalil tegutseva põllundusettevõtte Agrone Grupi juhatuse liige Margus Muld.