Swiss & Globali Julius Bäri luksusbrändide fond on Balti eraisikute seas tänavu üks populaarsemaid, ütles Swedbankist Kristjan Tamla.
"Sellel aastal on see fond eraklientide hulgas olnud üks populaarsemaid – üle kolme Balti riigi kuuendal kohal raha neto sissevoo (märkimised miinus lunastused) osas," märkis Tamla. Absoluutnumbritest ta enda sõnul rääkida ei saa.
Swissglobalist kommenteerisid fondijuhid Scilla Huang Sun ja Priska Sameli, et eile avaldatud Burberry kvartalitulemused tulid oodatust paremad, sest brutokasumimarginaal paranes hästi seoses jaemüügi osakaalu kasvuga. Tulevikus peaksid kapitalikulutused vähenema varasema tugeva laienemise tõttu. Aktsia kallidus suhtarvude osas teiste luksuskaupade tootjate suhtes on läinud kuul kadunud. Fond on jätkuvalt Burberry omanikeringis.
Laiemalt luksuskaupade turu kohta arvasid nad, et käive kasvab tänavu 6-8%. Suured brändid nagu Louis Vuitton ja Gucci aeglustavad jaemüügipinna laiendamist, et kaitsta oma brändi.ning säilitada unikaalsust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ettevõtete osas võitjate valikust rääkisid nad, et nende tunnuseks on tugev bränd ja tahe ning vaatamata üldisele makromajanduslikule keskkonnale läheb neil jätkuvalt hästi. Prada on hetkel üks ihaldusväärsemaid käekoti brände. Ettevõttele on katsumuseks Miu Miu lähiaastate kasv sama respekteeritud brändiks ja sama suureks.
Taskukohase luksuse sfääris on konkurents kasvanud. Hästi juhitud USA suurim käekotibränd Coach sõdib selliste nimedega nagu Michael Kors, mis on väga silmapaistev ning erinevalt Coachist sisenenud edukalt Euroopa turule. Vaatamata hiljutisele vastandliku tagasisidega moesõudele läheb väiksemail või diskreetsemail brändidel nagu Boetta Veneta ja Yves Saint Laurent väga hästi.
"Me ei usu, et võimsate brändide nagu Louis Vuittoni päevad on möödas, kuid nad eemalduvad pakkumisest logotoodetest, mis tähendab mitut aeglasema kasvuga kvartalit," ütlesid nad. "Lindti ja L'Oreali aktsiatel on läinud hästi, kuna investorid on jäänud riski suhtes kartlikeks. Kõige sisenemisbarjäär kellatööstuses on meid jätnud kindlaks meie põhiinvesteeringule Swatchi."
Põhjusena, milleks investeerida luksusbrändidesse on kasvuootus. Turistid ostavad 30% luksuskaupadest. 2011–12 peaks Hiinast reisimine kasvama 13% aastas ning reisikulutused 17% aastas. Hiinlased kulutasid keskmiselt mullu Euroopas reisides 11 000 eurot. Siiski reisivad rikkad hiinlased 90% Aasias. Keskmine Hiina miljonär on 15 aastat noorem maailma keskmisest, olles vaid 39aastane. 40% hiina miljonäridest on naised.
Viie aastaga on fondiosak tõusnud eurodes kuni märtsi lõpuni 99% võrreldes MSCI maailma aktsiaindeksi 38%se tõusuga. Tänavu on fondi tootlus 10%.
Fondi viie suurima investeeringu seas on Swatch Group, Richemont, Prada, BMW ja PPR.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!