• OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.02.09, 14:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Coaching aitab hädast välja

Kahvatud numbrid, igapäevased koondamised, motivatsioonilangus, usaldusekriis, tasakaalu ja selguse puudumine, jne. Tuleb tuttav ette, küsib tänases blogisissekandes Inscape Koolituse arendusjuht Ekke Sööt.
Keerulistel aegadel tasub ettevõtteil panustada tegevustesse, mis aitavad hoida andekat tööjõudu, suurendada töötajate motiveeritust ning avastada nende potentsiaali. Siin tulebki appi coaching.
Coaching kui arenguvahend sai Lääne ettevõtete seas tuntuks just 1997-98 aastatel, toonase finantskriisi ajal. Täna on ainuüksi juhtide coachinguturuosa koguväärtus maailmas miljard dollarit. Fast Company uuringu järgi on 43% tippjuhtidest ja 71% juhtidest Ameerikas kasutanud coachi abi. 92% juhtidest, kes on coachinguga tutvunud, plaanivad seda ka edaspidi kasutada. Mitmed Eestis tegutsevad ettevõtted on samuti coachingust teinud olulise juhtimiskultuuri osa. Millest siis selline populaarsus? Mis on coachingu loodav lisaväärtus organisatsioonile?
Kui hiljaaegu hakati uurima coachingust tulenevat kasu ettevõttele, leiti et coachingule tehtav investeering toob keskmiselt 5-7 korda rohkem tagasi. Näiteks ühes globaalses telekommunikatsioonifirmas oli coaching suureks abiks juhtidele muutustega toime tulemisel. Kõik töötajad, keda coachiti olid ettevõttes ka aasta hiljem. Coachingu abil loodi uus, rohkem koostööle orienteeritud juhtimisstiil ning arendati olulisi juhikompetentse. Ettevõte teenis poole aastaga enam kui 7-kordselt tehtud kulutused tasa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Coaching muudab nii juhte kui töötajaid, kasvatades organisatsiooni kasumlikkust. Sel on otsene mõju ettevõtte tegevusele: paranevad töötulemused ja kvaliteet, suurenevad tootlikkus, töötaja- ja kliendirahulolu ning meeskonna efektiivsus. Taanis läbiviidud uuring näitas, et juhid usuvad oma kasutamata liidripotentsiaali olevat vähemalt 30%. Mõelge, mis juhtuks ettevõtte kasumiga, kui see potentsiaal leiaks rakenduse? Mis juhtuks, kui kõik ettevõtte juhid realiseeriks kas või poole oma kasutamata potentsiaalist?
Järgnevalt mõned nõuanded ettevõttele, kes soovib coachinguga tulemuslikult tegutseda:
1) Edukas coaching vastab mitte ainult kliendi (coachitava) vajadustele, vaid ka organisatsiooni kui terviku ootustele. Kui coaching ei ole ärieesmärkidega kooskõlas jääb see pelgalt töötaja probleemidekeskseks ning organisatsiooni edukus tervikuna ei pruugi kasvada.
2) Coachinguprogramm peab olema sihipärane, et selle mõju laieneks kogu organisatsioonile. Coachingu projekt on midagi enamat kui seeria coachingusessioone. Seda tuleb juhtida nagu iga muudki strateegilist tegevust. See tähendab, tuleb:
-Selgitada vajadused (Millised on suurimad lüngad?)
-Püstitada eesmärgid (need tuleks siduda ärieesmärkidega)
-Hinnata vajaliku investeeringu suurus ning saadav tulu
-Selgitada sponsori/juhtkonna ootused projektile

Artikkel jätkub pärast reklaami

-Mõõta konkreetseid coachingu tulemusi (investeeringu tasuvusuuring ROI)
3) Coaching on mõistlik ühendada teiste juhtimisprojektidega, nt. edutamine, värbamine, arenguvestlused jne. Selleks tuleb aga eelnevalt arendada juhtide coachinguoskusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele