Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rängad maksutõusud ohustavad 84 000 töökohta

    Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist.Foto: Erakogu

    Kaubavedu raudteel on langenud kaheksa aastaga kolm korda ning olukord ei näi paranevat, sest äkiliste maksutõusude tõttu on Eestist kujunenud kõige kallim kaubatranspordi koridor kogu piirkonnas, leiab Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni juhatuse esimees Andres Valgerist.

    Valitsuskoalitsioon on seadnud eesmärgiks tasakaalustada riigieelarvet nn kahjuliku tarbimise maksustamisega. Logistika- ja transiidisektor on pidanud järjepidevalt suurenevat maksukoormust taluma juba aastaid, kui on järsult tõstetud raudtee kasutustasusid, sadamatasusid, vedurites kasutatava kütuse aktsiisi jne.
    Veomahtude langemine on seadnud ohtu raudteeliikluse rahastamismudeli jätkumise, sest taristu ülalpidamiseks vajalikud summad on tulnud 95% ulatuses kaubaveolt, mis enam ei suuda sellises mahus tulu teenida.
    Vorstitaktika
    Riigi iga järjekordne aktsiisimuudatus või muu ettevõtja seisukohast maksukeskkonda halvendav samm meenutab n-ö salaamitaktikat – võetakse viil viilu haaval vorsti otsast tükikesi, kuni avastatakse, et vorst on otsas ning pole midagi enam lõigata. Viimane kütuseaktsiisi muudatus lööb valusalt juba oluliselt rohkem inimesi kui senised logistikasektori konkurentsivõimet halvendanud maksusammud. Rängad maksutõusud on seadnud ohtu 84 000 töötajat hõlmava logistika- ja transiidisektori edasise tuleviku, mis ei tulene enam ainult naaberriikide transpordipoliitikatest, vaid Eesti enda suutmatusest näha suuremat pilti.
    Märkimisväärne on naaberriikide suhtumine logistikavaldkonda ning selle toetamine. Läti on seadnud transiidisektori riiklikult oluliseks valdkonnaks ning tulemuseks on Läti Raudtee rekordilised kaubaveomahud. Soome valitsus otsustas mullu toetada logistikasektorit 55 miljoni euroga, et säilitada koridori konkurentsivõime, riigieelarve tulud ning tuhanded töökohad. Järgmiseks kolmeks aastaks on Soome vähendanud sadama- ning navigatsioonitasusid poole võrra ning viinud raudtee kasutustasud kaubavedudes nulli lähedale.
    Vaja mõningast vastutulekut
    Eesti logistika- ja transiidiettevõtjate ühenduse hinnangul ei ole Eestil vaja rakendada sedavõrd drastilisi meetmeid, kuid suurematele tasuartiklitele oleks vajalik mõningane vastutulek, et luua ka hinna poolest konkurentsis püsimiseks vajalikud tingimused. Vastasel korral ei ole enam võimalik Eesti unikaalset geopoliitiliselt strateegilist asukohta kuidagi enda kasuks pöörata ning jätkuvalt vähenevad kaubamahud hakkavad riigieelarvet mõjutama negatiivselt. 10protsendiline veomahtude kasv tooks Eesti riigikassasse hinnanguliselt umbes 80 miljonit eurot lisatulu, 20protsendiline kasv juba 160 miljonit eurot.
    Oma positsiooni realistlik hindamine ning majanduskasvu soodustavate sammude astumine aitaks vähendada survet leidmaks katteallikaid koalitsioonilubaduste täitmiseks. Tegu ei oleks vähimalgi määral Eesti julgeoleku- või välispoliitika ümberkujundamise katsega, vaid lihtsalt konkurentsivõimelise transpordikoridori tagamisega, mis säilitaks tuhanded töökohad ning tooks lisatulu riigikassasse.
    Autor: Andres Valgerist
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.