• OMX Baltic−0,51%300,87
  • OMX Riga−0,77%880,08
  • OMX Tallinn−0,07%2 061,99
  • OMX Vilnius0,14%1 194,24
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,42%8 806,6
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,99
  • OMX Baltic−0,51%300,87
  • OMX Riga−0,77%880,08
  • OMX Tallinn−0,07%2 061,99
  • OMX Vilnius0,14%1 194,24
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,42%8 806,6
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,99
  • 17.09.15, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Süvenev sahkerdamine

Riik kipub kergekäeliselt karistama, loomata sisulist ja jätkusuutlikku lahendust uue majandusharu reguleerimisel, leiab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
  • Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
  • Foto: Andras Kralla
Majandusministeeriumi hiljutisest avaldusest selgub, et tegevusloata ei tohi enam reisijate sõidutamise eest raha küsida. See puudutab kindlasti sharing economy’t ehk transpordis vahendusäppide kasutajaid. Kõik, kes Tallinna-Tartu maanteel sõidutavad sõpra või võõrast ja võtavad selle eest raha, tegutsevad ebaseaduslikult, kui ei ole vastavat litsentsi. Antud juhul tahab MKM tõmmata liistule üksikisikud, kes seni olid valmis bussidele ja rongidele alternatiivi pakkuma. Sõitude vahendajad ehk äppide tootjad saavad muretult edasi töötada.
Kehv lahendus
Arusaamatuks jääb, miks tahab MKM esimese meetmena karistada. Selle asemel võiks tegeleda uue majandusharu maksusüsteemi väljatöötamisega, mis sätiks paika piirid, mille sees tohib ettevõtlik inimene teenust või toodet pakkuda. Praegu jääb mulje, et pigem otsitakse eellahendust, et kiiresti teenida lisatulu, ajada inimesed vihaseks, vabandades üritada olukorda leevendada ja siis jätkata karistusmeetmetega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selline suhtumine toob kaasa teenuse ja toote pakkujate suurema ebaaususe: kui ametnik kontrollib, siis hakkab pakkuja rohkem valetama ja petma. Enam ei öelda otse välja, et sõidu eest küsitakse 5 eurot, vaid seda hakatakse vihjama. Või vaikselt kokku leppima, et ametnik ei saaks näpuga näidata. Sahkerdamine ainult süveneks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele