Kuigi laenumahud jätkavad kasvamist, ootab Eesti turgu ees sellist teenust pakkuvate ettevõtete koondumine, kirjutab Finora Capitali juhatuse esimees Andrus Alber.
![Praegune reklaamiseadus ei võimalda tarbijatel saada piisavalt teavet laenuotsuste tegemiseks ja tegevusloaga laenuandjate leidmiseks, leiab Andrus Alber.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=7c4fcb0c-08b4-5bb6-a13c-eed9b6e4e326&width=3840&q=70)
- Praegune reklaamiseadus ei võimalda tarbijatel saada piisavalt teavet laenuotsuste tegemiseks ja tegevusloaga laenuandjate leidmiseks, leiab Andrus Alber. Foto: Raul Mee
Euroopa tarbijakrediidiandjaid ühendava Eurofinase poolt läbi viidud uuringu põhjal võib uskuda, et Euroopa tarbijakrediidi turul on lähiaastail oodata huvitavaid arenguid, mis mõjutavad kindlasti ka Eesti laenumaastikku.
Tarbijakrediit kasvusirgel
Viimastel aastatel on Euroopa elanike seas üha enam populaarsust kogunud tarbijakrediidi kasutamine, näitab Euroopa tarbijakrediidiandjaid ühendava Eurofinase uuring. 98 protsenti uuringule vastanud ettevõtetest usub, et see käitumine on hoogustumas ja Euroopa tarbijakrediidi turg suureneb 2018. aastaks veelgi. Suurimat kasvupotentsiaali nähakse Lõuna-Euroopas ning Kesk- ja Ida-Euroopa riikides.
Eesti puhul võib samuti eeldada, et tarbijalaenude mahud jätkavad kasvu. Seda hoolimata Eestis kehtestatud Euroopa rangeimatest reklaamipiirangutest. Seega on oluline, et tarbijad saaksid piisavalt teavet laenuotsuste tegemiseks ja tegevusloaga laenuandjate leidmiseks. Seda praegune reklaamiseadus ei võimalda.
69 protsenti küsitlusele vastanutest ootavad karmistuvates konkurentsitingimustes kohaliku turu konsolideerumist. Itaalias, Taanis ja Poolas usuvad seda üle 90 protsendi küsitletutest.Ühelt poolt mõjutavad seda suundumust tugevalt peale trügivad online-pangad ja teised online-turuosalised nagu Google ja PayPal. Populaarsust kogunud ühisrahastulises laenamises tõsist konkurenti veel ei nähta.
Konkurentsi kasvatab seegi, et kõige tulusama ärimudelina nähakse lähiaastatel just spetsialiseerunud tarbijakrediidipakkuja mudelit.
Lähiaastatel on oodata koondumist
Suurte universaalpankade lahkumine Eesti jaeklientide turult suurendab tarbijakrediidi turule spetsialiseerunud teenusepakkujate kasvu ka meil. Samal ajal mõjutab meie turgu muutus, kus finantsinspektsiooni tegevusloa nõue on juba oluliselt vähendanud turuosaliste hulka. Võib aga oletada, et teatud konsolideerumine alles jäänud ettevõtete hulgas seisab lähema 12–24 kuu jooksul veel ees.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele