Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pole tähtis, mida sa müüd. Loeb see, kuidas!

    Johan BynellFoto: Erakogu

    Võidab see ettevõtja, kes mõistab müügitöö suurenenud tähtsust, kirjutab EBSi külalislektor, müügikonsultant Johan Bynell.

    Reeglina on müügitööd käsitletud millenagi, mis ei vaja eriettevalmistust või -haridust. Isegi pärast seda, kui müüki kui protsessi hakati käsitlema ka õppeprogrammides, jäid praktiline ja n-ö akadeemiline käsitlus teineteisest eraldi. Enamik praegusi tippjuhte õppis ja alustas kärjääri ajal, mil müüki väärtustada ei osatud ning neil pole ettevalmistust müügitöö alal ollagi.
    Turundusel tervikuna on alati olnud koht ka akadeemilises käsitluses, aga müük on jäänud tahaplaanile. Seda viga on paljud ettevõtted kahjuks pidanud omal nahal kogema. Teadmatusest omistatakse pigem tootearendusele, strateegiale, turundusele jt tulemus, mille toob tegelikult oskuslik müügitöö.
    Investeeringutest parima tulemuse saamiseks peab müügikorraldus ettevõttes suutma kiiresti muutuda. Hea müügiesindaja teeb 59% rohkem tehinguid võrreldes keskmisega. Kompleksmüügis on tippmüüjate tulemus keskmisest 200% parem. Ometi jäetakse pigem suured tulemused saavutamata kui investeeritakse müügitöö parandamisse.
    Eestist on kahjuks tavaline, et strateegilisel tasandil omistatakse müügile teenimatult vähe tähtsust. Müüki ja müügitöö tulemust peetakse väga tähtsaks, aga müügitöö arendamisse enamik Eesti ettevõtjaid ometi ei panusta.
    Akadeemiline haruldus
    Müügitööd erialana õpetatakse vähestes ülikoolides. Mõned juhtivad trenditegijad ülikoolid nagu INSEAD ja Harvard on hiljuti hakanud müügitöö kursusis õppeprogrammidesse sisse panema. Sellest hoolimata leiab majandus- ja ärihariduses minimaalselt müügialast ettevalmistust ja sedagi vaid mõne üksiku kooli programmides.
    Keskmine tegevjuht loeb üheksa ärialast raamatut aastas, neist vähem kui 2 protsenti on kuidagi seotud müügiga. Kindlasti on see põhjuseks, miks mitmed ettevõtted ei ole saavutanud neid tulemusi, mida oleks oskusliku müügitöö tõhustamisega võinud saavutada.
    Kui näiteks IT-nõu minnakse küsima spetsialisti käest, on müügialane oskus justkui midagi sellist, mida igaüks ise peaks teadma. IT kui trendika valdkonna kulud moodustavad keskmiselt 4,2% ettevõtte investeeringutest aastate lõikes. Aga kui küsida tegevjuhtidelt, kui palju suunab ettevõte vahendeid müügitöö arendusse, on vastuseks üllatunud pilk. Kuigi müügiga saab kindlasti palju otsesemalt mõjutada ettevõtte tulemusi kui IT-ga, suunatakse arendusse ressursse pigem vastupidi.
    Mitte mida, vaid kuidas
    B2B ärimudelis on hea müügitöö suurem argument kui parem toode. Tarbija jaoks ei ole toote ja teenuse kvaliteedil  nii suurt tähtsust, kui tootja ise arvab. Palju olulisem on, kuidas sa müüd - võrreldes sellega, mida sa müüd.
    Suurem osa ärimaailmast ei ole ikka veel mõistnud müügihariduse tähtsust. Samas pakuvad juhtivad ärinõustamise ettevõtted nagu McKinsey, Bain, Boston Consulting Group jt järjest rohkem müügialast kirjandust ja õppetamerjale ning saavad ka müügitöö arendamise tellimusi.
    Müügitöö korraldamine nõuab korralikku investeerimist ettevõtte struktuuri, värbamisse ja tippjuhtkonna kaasamist müügitöö korraldusse, aga need investeeringud tasuvad kindlasti ennast ära.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.