Jaga lugu:
Arvamused
Ainult tellijale

Kas sinu ettevõttest saab loll toru?

Margus Simson
Margus Simson  Foto: Erakogu

Digitaalsete teenuste turul osutub võitjaks see, kellel on kontrolli kliendi andmete üle, kirjutab Luminori digikanalite juht Margus Simson. Infrastruktuur ei anna enam mingit eelist.

Digitaalsed teenused on kogu maailmas jõudmas uude arengufaasi. Massandmed, tehisintellekt, teenusdisain ja uued ärimudelid hakkavad mõjutama teenuste arengut veel suuremal määral kui seni. Järgmise kolme aasta olulisimaks märksõnaks ei saa siiski tehnoloogia. Märksõnaks saab hoopiski kasutajate jätkuv kaugenemine tehnoloogiast ning järjest kasvav lõhe kasutajate ootuste ja teenusepakkujate võime vahel neid ootusi täita.

Miks lõhe kasutaja ja teenuseosutajate vahel kasvab? Järgmist teenuste generatsiooni hakkavad iseloomustama nullklikiteenused, täielik automatiseerimine ja personaliseerimine. Nullklikiteenused tähistavad teenuseid, kus kasutaja ei pea enam tegema ühtki liigutust, asjad juhtuvad taustal ise.

Näiteks tuludeklaratsioon, kus juba praegu 95% kasutajatest midagi ei muuda, muutub lõviosa inimeste jaoks täisautomaatseks, st raha ülekanne on automaatne ja eraldi tuludeklaratsiooni ei esitata. Poed, kus ostmiseks ei pea kassast läbi minema; sisuteenused, mis teavad kasutajast paremini, millist filmi reede õhtul vaadata – teenused arenevad suurema personaalsuse ja automatiseerituse suunas. Selliste teenustega harjuvad kasutajad järjest enam, aga seda taset suudavad pakkuda vaid üksikud suured või kõrgelt arenenud tehnoloogiaettevõtted.

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt