Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Rait Maruste: rahva šokeerivalt hääletu alistumine
Eesti õigusruum vajab kriisi järel mitmel moel korrastamist, et parlamentaarse demokraatia rikkumisest ei kujuneks norm, kirjutab endine riigikohtu esimees Rait Maruste vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kriis tõi esile õigusliku regulatsiooni puudulikkuse ja ebaadekvaatsuse, nii põhiseaduses kui alamates aktides. Sedavõrd tõsise olukorra tarvis on vaja ühte selget süsteemset akti, mis reguleerib üldiselt eriolukorda (mis inglise keeles mahub üldmõiste state of emergency alla) ja koosneb meie põhiseaduse valguses kolmest seisundist/staadiumist – hädaolukord, eriolukord ja erakorraline olukord. Need vajaks selget õiguslikku määratlemist ja korraldusliku läbimõtlemist ja fikseerimist.
Sarnaselt meie küsitletud arvamusliidritega paneb Äripäev Eesti valitsuse hakkama saamisele eriolukorra juhtimisega hindega "arvestatud", kuid juhime tähelepanu, et majanduse edasist käekäiku puudutavad riskid püsivad ja õhus on märke, mis viitavad vaba turu ja konkurentsi halvenemisele, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tugevas ühiskonnas ei satu kollektiivide juhid segadusse ja ei tunne hirmu ise otsustada, kirjutab Catella juht Aavo Kokk vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
See, mis võinuks juhtuda viimase finantskriisiga, leiab aset nüüd – neoliberaalne globaliseerumismudel taandub, protektsionism ja isolatsionism süvenevad, kirjutab Tallinna Ülikooli võrdleva poliitika dotsent Tõnis Saarts vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Aus ja julge poliitik tunnistaks, et iga "riigi" euro läheb sinu, minu ja poekassiiri rahakotist, laenud tuleb tagasi maksta ja igavest riigiabi pole olemas, kirjutab ERRi juhatuse esimees Erik Roose vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Autode tellimine Euroopast on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Põhjuseid on mitmeid: ostukäitumine on liikunud alates Covid-19 pandeemiast veebi, autot ei pea kohapeal otsimas käima, suurem mudelite ja varustusevalik ning nõudlus-pakkumus suhtest tulenevalt parem hinnatase. Ka Eesti maksukeskkond (CO₂-põhine automaks) suunab ostuotsuseid teadlikumaks – pelgalt ostuhinnast enam ei piisa, vaid vaadata tuleb kogukulu (TCO).