• OMX Baltic0,72%302,51
  • OMX Riga−0,05%893
  • OMX Tallinn0,3%2 068,61
  • OMX Vilnius0,32%1 198,31
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,54%8 782,95
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,08
  • OMX Baltic0,72%302,51
  • OMX Riga−0,05%893
  • OMX Tallinn0,3%2 068,61
  • OMX Vilnius0,32%1 198,31
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,54%8 782,95
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,08
  • 24.08.20, 08:13

Investori valimise kunsti 16 põhiküsimust

FoundME uuris hiljuti 16 Eesti idufirma juhilt ja investorilt, kas idufirmade võidujooksus võidavad head ideed või suur raha. Selgus, et võidab hoopis hea teostus ja tugev tiim. Lugu tõi veel ühe põneva vaatenurga ehk küsimuse – kas idufirma vajab rohkem investorit või investor idufirmat, küsib Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni (EstVCA) tegevjuht Kadri Lindpere.
Kadri Lindpere, Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni (EstVCA) tegevjuht.
  • Kadri Lindpere, Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni (EstVCA) tegevjuht.
  • Foto: Karen Härms
Vastus on muidugi lihtne – mõlemad vajavad üksteist sama palju. Kuigi avalikus ruumis kaldub retoorika pigem juhiste poole, mis õpetavad valmistuma investoriga kohtumiseks, raha kaasamiseks ning idee parimaks pakendamiseks, keskenduksin siinkohal hoopis vastupidisele ehk sellele, kuidas muuta fondiga suhtlus partnerluseks ja mida võiks fondi kohta lähemalt uurida. Sest lõppkokkuvõttes otsustab ikkagi iduettevõte, keda ta investoriks kaasata soovib. Ja iga fond saab olla ainult nii edukas, kui edukad on ettevõtted tema portfellis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 10:39
4 sisekujundusnippi poeomanikele: hästi kujundatud pood tagab parema ostuelamuse
Jaemüügis loob füüsiline ruum sageli aluse kogu kliendikogemusele. See mõjutab seda, kuidas inimesed poes liiguvad, kui kaua nad seal viibivad ja kui palju nad ka kulutavad. Ettevõtete jaoks on sisekujundus rohkem kui lihtsalt esteetika – see aitab kaasa ärieesmärkide saavutamisele. IKEA sisekujundusekspert jagab praktilisi näpunäiteid, kuidas läbimõeldud ruumilahendused parandavad poe funktsionaalsust ja klientide ostukogemust. Üheks hiljutiseks näiteks on Tallinna butiigi „Signature Tailoring“ sisekujundus.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele