• OMX Baltic−0,22%296,39
  • OMX Riga0,00%916,02
  • OMX Tallinn−0,92%2 017,06
  • OMX Vilnius0,1%1 215,87
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,03%9 135,72
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94
  • OMX Baltic−0,22%296,39
  • OMX Riga0,00%916,02
  • OMX Tallinn−0,92%2 017,06
  • OMX Vilnius0,1%1 215,87
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,03%9 135,72
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94
  • 22.10.24, 06:00

Raido Toonekurg: autotööstus peab valima – 4,11 liitrit sajale või hiigeltrahvid

Stellantise gruppi kuuluva Citroëni väljapanek oktoobris Pariisi autonäitusel.
  • Stellantise gruppi kuuluva Citroëni väljapanek oktoobris Pariisi autonäitusel.
  • Foto: Imago/IP3press/Scanpix
2025. aastaks peavad Euroopa Liidus registreeritud uued autod sõitma 4,11 liitriga 100 kilomeetrit, mis ähvardab autotootjaid miljarditesse ulatuvate trahvidega, kirjutab börsifirma Modera juht Raido Toonekurg.
Enamikule autojuhtidest ei pruugi CO2 näitaja palju öelda, kuid kütusekulu on arusaadav mõõdupuu. Alates 2025. aastast peavad Euroopa Liidu regulatsioonide kohaselt uued registreeritavad autod saavutama keskmise kütusekulu 4,11 l/100 km kohta ehk emiteerima maksimaalselt 95 g CO2 kilomeetri kohta.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 02.09.24, 19:40
Pretsedenditu samm: VW kaalub Saksa tehaste sulgemist
Volkswagen tahab kulutuste kärpimiseks teha ettevõtte ajaloos pretsedenditu sammu: sulgeda ühe kooste- ja ühe sõlmedetehase Saksamaal.
Arvamused
  • 21.10.24, 06:00
Tõnu Mertsina: rohepööre – vajalik, aga ka riskantne
Kliimaeesmärkide plaanipärane täitmine Eestis on vajalik, kuid see ei saa toimuda majanduse konkurentsivõime vähendamise hinnaga, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Börsiuudised
  • 09.10.24, 20:34
DI analüüs: kuidas Euroopa Liidu tollid Hiina elektriautodele tegelikult mõjuvad?
Uuest aastast plaanitakse Hiina elektriautodele Euroopa Liidu tollitariife. Aga mida see tegelikult tähendab? Mattias Goldmann Dagens Industris selgitab nii tarbijate kui tootjate seisukohti ning leiab, et osad hirmud on ülepaisutatud, osasid ohte ei tajuta ning levib üldse palju valearusaamu.
Saated
  • 06.10.24, 11:06
Saksa autotootjate hädades pole ainult hiinlased süüdi
Kaubandussõda maailma suurmajanduste vahel jätkub, sest reedel kehtestas Euroopa Liit Saksamaa vastuseisust hoolimata Hiina elektriautodele uued ja kõrgemad imporditollid.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.08.25, 11:47
Oluliselt väiksem tarnekulu viib Eesti e‑poed kiiremini välismaa turule
Logistika võib olla e‑kaubanduse suurim peavalu või hoopis võti kiireks kasvuks. Veebipoodidele logistikalahendusi pakkuva Tempoposti asutajad Carl-Robert Reidolf ja Ron Donald on loonud lahenduse, mis aitab e‑poodidel lihtsasti ja kuluefektiivselt laieneda Eestist üle kogu maailma.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele