• OMX Baltic−0,65%301,54
  • OMX Riga−0,11%889,29
  • OMX Tallinn−0,64%2 057,52
  • OMX Vilnius0,06%1 194,91
  • S&P 5000,00%5 976,97
  • DOW 300,00%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 1000,46%8 891,05
  • Nikkei 2251,26%38 311,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,16
  • OMX Baltic−0,65%301,54
  • OMX Riga−0,11%889,29
  • OMX Tallinn−0,64%2 057,52
  • OMX Vilnius0,06%1 194,91
  • S&P 5000,00%5 976,97
  • DOW 300,00%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 1000,46%8 891,05
  • Nikkei 2251,26%38 311,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,16
  • 22.10.24, 06:00

Raido Toonekurg: autotööstus peab valima – 4,11 liitrit sajale või hiigeltrahvid

Stellantise gruppi kuuluva Citroëni väljapanek oktoobris Pariisi autonäitusel.
  • Stellantise gruppi kuuluva Citroëni väljapanek oktoobris Pariisi autonäitusel.
  • Foto: Imago/IP3press/Scanpix
2025. aastaks peavad Euroopa Liidus registreeritud uued autod sõitma 4,11 liitriga 100 kilomeetrit, mis ähvardab autotootjaid miljarditesse ulatuvate trahvidega, kirjutab börsifirma Modera juht Raido Toonekurg.
Enamikule autojuhtidest ei pruugi CO2 näitaja palju öelda, kuid kütusekulu on arusaadav mõõdupuu. Alates 2025. aastast peavad Euroopa Liidu regulatsioonide kohaselt uued registreeritavad autod saavutama keskmise kütusekulu 4,11 l/100 km kohta ehk emiteerima maksimaalselt 95 g CO2 kilomeetri kohta.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 02.09.24, 19:40
Pretsedenditu samm: VW kaalub Saksa tehaste sulgemist
Volkswagen tahab kulutuste kärpimiseks teha ettevõtte ajaloos pretsedenditu sammu: sulgeda ühe kooste- ja ühe sõlmedetehase Saksamaal.
Arvamused
  • 21.10.24, 06:00
Tõnu Mertsina: rohepööre – vajalik, aga ka riskantne
Kliimaeesmärkide plaanipärane täitmine Eestis on vajalik, kuid see ei saa toimuda majanduse konkurentsivõime vähendamise hinnaga, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Börsiuudised
  • 09.10.24, 20:34
DI analüüs: kuidas Euroopa Liidu tollid Hiina elektriautodele tegelikult mõjuvad?
Uuest aastast plaanitakse Hiina elektriautodele Euroopa Liidu tollitariife. Aga mida see tegelikult tähendab? Mattias Goldmann Dagens Industris selgitab nii tarbijate kui tootjate seisukohti ning leiab, et osad hirmud on ülepaisutatud, osasid ohte ei tajuta ning levib üldse palju valearusaamu.
Saated
  • 06.10.24, 11:06
Saksa autotootjate hädades pole ainult hiinlased süüdi
Kaubandussõda maailma suurmajanduste vahel jätkub, sest reedel kehtestas Euroopa Liit Saksamaa vastuseisust hoolimata Hiina elektriautodele uued ja kõrgemad imporditollid.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.06.25, 16:59
Mitmekesistamine kui imerohi vääramatu jõu vastu
Kuulus ütlus "Mitmekesistamine on kaitse teadmatuse eest" kuulub samavõrd kuulsale investorile Warren Buffettile, kes on korduvalt rääkinud investeeringute hajustamise eelistest enamuse jaoks. Omaha oraakli mõtte sõnastaksin aga veidi teisiti: haridus, uuringud ja hoolikas analüüs kaitsevad meid teadmatuse eest ning võimaldavad teha häid investeerimisotsuseid. Seevastu mitmekesistamine on oluline kaitse nende ettearvamatute sündmuste vastu, mida isegi kõige hoolikamad kalkulatsioonid ei suuda ette näha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele