• OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,05%6 446,35
  • DOW 30−0,05%44 923,86
  • Nasdaq −0,03%21 615,54
  • FTSE 100−0,03%9 136,61
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,97
  • OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,05%6 446,35
  • DOW 30−0,05%44 923,86
  • Nasdaq −0,03%21 615,54
  • FTSE 100−0,03%9 136,61
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,97
  • 06.10.24, 11:06

Saksa autotootjate hädades pole ainult hiinlased süüdi

Kaubandussõda maailma suurmajanduste vahel jätkub, sest reedel kehtestas Euroopa Liit Saksamaa vastuseisust hoolimata Hiina elektriautodele uued ja kõrgemad imporditollid.
Karl-Eduard Salumäe sõnul on Saksa autotööstuse konkurentsieelise kadumine märksa suurem lugu kui üksnes Hiina turg.
  • Karl-Eduard Salumäe sõnul on Saksa autotööstuse konkurentsieelise kadumine märksa suurem lugu kui üksnes Hiina turg.
  • Foto: Andras Kralla
Autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe usub, et ka Saksa tootjate elu läheb edaspidi märksa keerulisemaks, kuid mitte tingimata üksnes Hiina kompartei tõttu.
"Hiinas on eksootilise väljamaa auto ostmise võlu kahanenud," selgitas Salumäe "Äripäeva arvamusliidri" saates. Seega ehkki otsene kahju on see, et Saksa autotöösturitele ülitähtsaks turuks olnud Hiinas läheb tegutsemine paratamatult raskemaks ja kallimaks, pole ka enam turul nõudlus selline nagu varem.
“Saksamaa autotööstus on oma hoogu kaotanud ja mitte ainult hiinlastele. Saksa kvaliteedi tähendus pole mootorite maaimas enam see, mis ta oli," lisas Salumäe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas ei kipu ta ka vastupidiselt suurele narratiivile Hiina autotööstuse võidukäiku kinnitama. Õieti, on ta selle suhtes omajagu skeptiline.
“Soovitan lugeda ka põhjalikumaid ja nõudlikumaid arvustusi ning teste," ütles ta Hiina elektriautode väidetava üleoleku kohta.
Intervjuus selgitas Salumäe, miks ja millega on inimesed juba 20 aastat eksinud, kui on Hiina autotööstuse triumfi kuulutanud, kes on päriselt maailma autotööstuse number üks ning mis saab automaailma elektripöördest, mis on komistanud viimastel aastatel nii mõnegi kivi otsa.
Küsis Indrek Lepik.
Karl-Eduard Salumäe: Saksa kvaliteet pole enam see, mis varem
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele