Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lamborghini tuiskas tundmatusse

    Viis aastat pärast samanimelise ideeauto esitlemist on viimaks valmis Lamborghini Uruse tootmisküps versioon. Tegemist on superautode valmistaja esimese katsega moodsast krossoverist, mis juhatab sisse uue sportmaasturite generatsiooni.

    Lamborghini Sant’Agata tehases pidulikult esitletud Uruse hinnaks on Briti autoväljaande Car andmetel 165 000 naela (187 000 eurot), mida on veidi rohkem, kui Huracani hinnalipikul olev 155 000 naela (176 000 eurot).
    Seni madalaid kiilukujulisi sportmasinad tootnud Lamborghinile on uus kõrgekasvuline Urus samm tundmatusse. Peidus pinna all on Volkswagen Groupi MLBEvo platvorm, kõnealusel sõidukil on kasutusel pikendatud telgedevahega versioon, nagu ka sõsarmaasturil Bentley Bentayga. Sõitjateruumis on kohti neljale ja lisaks avaneb maha klapitavate tagaistmete taga 616-liitrine pakiruum.
    Kogenud silm võib Urusel märgata oma sugulastele Audi Q7-le, Porsche Cayennele aga ka VW Touaregile iseloomulikke tunnusjooni.
    Küll on Urus oma sõsaratest kiirem, esimesel turboga Lamborghini tänavamasinal on V8 mootor ja 641 hobujõudu. Automaatsel käigukastil on kaheksa käiku, tppkiirus 304 kilomeetrit tunnis ja sajani jõutakse 3,6 sekundiga.
    Üllatuslikult on suur maastur on enamikes olukordades sama kiire kui Lamborghini kaheukseline sportauto Huracan. Kapoti all peituvat V-8 mootorit taltsutav nelikvedu on ettevõtte jaoks seni kõige arenenum. Veojõud jagatakse rataste vahel läbi keskse Torseni diferentsiaali ja tagumine diferentsiaal jaotab selle omakorda rataste vahel.
    Insenerid on kindlad, et auto käitub pigem tagaveolisena ja mitte nii nagu emafirma Audi toodetud igavavõitu neliveolised masinad.
    Üle viie meetri pikkust ja kahe meetri laiust autot aitavad juhtida kuni kolme kraadi võrra pööravad tagarattad. Konstruktsioonis alumiiniumi ja kergekaalulist terast kasutatav auto kaalub siiski palju - 2200 kilogrammi.
    Kui autoomanik peaks julgema oma 23tollistel ratastel veereva masina maastikule pöörata, tulevad appi 9 cm võrra tõusev õhkvedrustus ja raske maastiku jaoks mõeldud sõidurežiimid.
    Lamborghini Urus.Foto: Lamborghini
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.