Lamborghini tuiskas tundmatusse

Foto: Lamborghini
Andres Haabu • 13 detsember 2017
Jaga lugu:

Viis aastat pärast samanimelise ideeauto esitlemist on viimaks valmis Lamborghini Uruse tootmisküps versioon. Tegemist on superautode valmistaja esimese katsega moodsast krossoverist, mis juhatab sisse uue sportmaasturite generatsiooni.

Lamborghini Sant’Agata tehases pidulikult esitletud Uruse hinnaks on Briti autoväljaande Car andmetel 165 000 naela (187 000 eurot), mida on veidi rohkem, kui Huracani hinnalipikul olev 155 000 naela (176 000 eurot).

Seni madalaid kiilukujulisi sportmasinad tootnud Lamborghinile on uus kõrgekasvuline Urus samm tundmatusse. Peidus pinna all on Volkswagen Groupi MLBEvo platvorm, kõnealusel sõidukil on kasutusel pikendatud telgedevahega versioon, nagu ka sõsarmaasturil Bentley Bentayga. Sõitjateruumis on kohti neljale ja lisaks avaneb maha klapitavate tagaistmete taga 616-liitrine pakiruum.

Kogenud silm võib Urusel märgata oma sugulastele Audi Q7-le, Porsche Cayennele aga ka VW Touaregile iseloomulikke tunnusjooni.

Küll on Urus oma sõsaratest kiirem, esimesel turboga Lamborghini tänavamasinal on V8 mootor ja 641 hobujõudu. Automaatsel käigukastil on kaheksa käiku, tppkiirus 304 kilomeetrit tunnis ja sajani jõutakse 3,6 sekundiga.

Üllatuslikult on suur maastur on enamikes olukordades sama kiire kui Lamborghini kaheukseline sportauto Huracan. Kapoti all peituvat V-8 mootorit taltsutav nelikvedu on ettevõtte jaoks seni kõige arenenum. Veojõud jagatakse rataste vahel läbi keskse Torseni diferentsiaali ja tagumine diferentsiaal jaotab selle omakorda rataste vahel.

Insenerid on kindlad, et auto käitub pigem tagaveolisena ja mitte nii nagu emafirma Audi toodetud igavavõitu neliveolised masinad.

Üle viie meetri pikkust ja kahe meetri laiust autot aitavad juhtida kuni kolme kraadi võrra pööravad tagarattad. Konstruktsioonis alumiiniumi ja kergekaalulist terast kasutatav auto kaalub siiski palju - 2200 kilogrammi.

Kui autoomanik peaks julgema oma 23tollistel ratastel veereva masina maastikule pöörata, tulevad appi 9 cm võrra tõusev õhkvedrustus ja raske maastiku jaoks mõeldud sõidurežiimid.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt