• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.12.17, 07:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lamborghini tuiskas tundmatusse

Viis aastat pärast samanimelise ideeauto esitlemist on viimaks valmis Lamborghini Uruse tootmisküps versioon. Tegemist on superautode valmistaja esimese katsega moodsast krossoverist, mis juhatab sisse uue sportmaasturite generatsiooni.
Lamborghini tuiskas tundmatusse
  • Foto: Lamborghini
Lamborghini Sant’Agata tehases pidulikult esitletud Uruse hinnaks on Briti autoväljaande Car andmetel 165 000 naela (187 000 eurot), mida on veidi rohkem, kui Huracani hinnalipikul olev 155 000 naela (176 000 eurot).
Seni madalaid kiilukujulisi sportmasinad tootnud Lamborghinile on uus kõrgekasvuline Urus samm tundmatusse. Peidus pinna all on Volkswagen Groupi MLBEvo platvorm, kõnealusel sõidukil on kasutusel pikendatud telgedevahega versioon, nagu ka sõsarmaasturil Bentley Bentayga. Sõitjateruumis on kohti neljale ja lisaks avaneb maha klapitavate tagaistmete taga 616-liitrine pakiruum.
Kogenud silm võib Urusel märgata oma sugulastele Audi Q7-le, Porsche Cayennele aga ka VW Touaregile iseloomulikke tunnusjooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küll on Urus oma sõsaratest kiirem, esimesel turboga Lamborghini tänavamasinal on V8 mootor ja 641 hobujõudu. Automaatsel käigukastil on kaheksa käiku, tppkiirus 304 kilomeetrit tunnis ja sajani jõutakse 3,6 sekundiga.
Üllatuslikult on suur maastur on enamikes olukordades sama kiire kui Lamborghini kaheukseline sportauto Huracan. Kapoti all peituvat V-8 mootorit taltsutav nelikvedu on ettevõtte jaoks seni kõige arenenum. Veojõud jagatakse rataste vahel läbi keskse Torseni diferentsiaali ja tagumine diferentsiaal jaotab selle omakorda rataste vahel.
Insenerid on kindlad, et auto käitub pigem tagaveolisena ja mitte nii nagu emafirma Audi toodetud igavavõitu neliveolised masinad.
Üle viie meetri pikkust ja kahe meetri laiust autot aitavad juhtida kuni kolme kraadi võrra pööravad tagarattad. Konstruktsioonis alumiiniumi ja kergekaalulist terast kasutatav auto kaalub siiski palju - 2200 kilogrammi.
Kui autoomanik peaks julgema oma 23tollistel ratastel veereva masina maastikule pöörata, tulevad appi 9 cm võrra tõusev õhkvedrustus ja raske maastiku jaoks mõeldud sõidurežiimid.
Lamborghini Urus.
24 fotot
  • Lamborghini Urus.
  • Foto: Lamborghini

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele