Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma kalleim maastur

    Uus Rolls-Royce Cullinan on maailma kõige suurem, raskem, kallim, luksuslikum, suurejoonelisem ja peenemalt viimistletud ekstravagantne maastur.

    Kui ikka justkui Panteoni sambaid meenutav iluvõre sulle tahavaatepeeglist vastu vaatab, võib see mõjuda üsna hirmutavalt, ja sa teed kõik, et selle teelt kaduda, kirjutab autoveeb Car. Just sellisest sõidukist on Rolls-Royce ja tema varakad kliendid unistanud.
    Ilmselt on uus masin ka kõigi aegade kõige mugavam ja vaiksem maastikuauto. Kuid ilus ta pole. Ja Rolls-Royce ei ürita seda isegi ümber lükata.
    Masina siluett meenutab rohkem Londoni taksot kui lukskupeed. “See ei ole armas auto,” tunnistab disainidirektor Giles Taylor ja paaritunnise vestluse jooksul ei lipsa sõna “kaunis” tema huultelt kordagi. Küll aga kasutab ta sõnu: funktsionaalne, suur, tugev, superluksuslik, mitmekülgne, kõikjale sobiv, juhtiv, sõdalast meenutav.
    Autost esimest korda rääkides nimetas Rolls-Royce seda lihtsalt kõrgete külgedega sõidukiks - ja see ei tähenda automaailmas mõistagi mingit erilist kõrgmoodi. Moe asemel lubab Rolls “pingevaba sooritusvõimet” ja takistuste ületamise võimet mudas ja jõgedes, kõrbes, kaljustel mägedel, džunglis, lumel ja liivadüünides. Jah, masin on tõepoolest maastikule mõeldud.
    Õhkvedrustus, reguleeritav sõidukõrgus ja aktiivne vedrustus ühes teed jälgiva kaameraga teevad sellest Rollsist kõige mugavama ja vaiksema maasturi maanteel ja maastikul. Väljaanne Car jääb Rolls-Royce'i lubadusi ka uskuma, meenutades ettevõtte osavust mugavate, rafineeritud ja sõitjat tõeliselt hellitavate masinate tootmisel.
    Tõenäoliselt saab Cullinanist siiski igapäevane linna-Rolls, mis teeb oma rattaid mudaseks sama tihti kui tema omanik oma käsi. Tegevjuht Torsten Müller-Ötvös väidab, et auto on ideaalne laste kooli sõidutamiseks (kuigi Rollsi omanike lapsi viivad kooli lapsehoidjad). Auto sobib nii ametlikuks kui kogu pere kasutuseks - võid minna kalale või panna koerad pakiruumi. See on toimekas Rolls-Royce.
    Nendele, kes pakiruumi Louis Vuittoni koti ja labradoriga jagamise peale nina ei kirtsuta, on autol pakkuda elektri jõul luugist välja surisevad istmed, millelt jalgu kõlgutades näiteks mingit peenemat sorti spordivõistlust jälgida.
    Kuigi väljast vaadates pole auto kuigi ilus, on interjöör siiski suurepärane.
    Tehnika poolelt vaatab auto alt vastu Phantomile sarnanev “Architecture of Luxury” alumiiniumist platvorm ja tuttav 6,75liitrine V12 mootor. Ka käigukast on sama kaheksakäiguline ja Phantomilt pärit, aga jõud pääseb sel korral läbi BMW xDrive elektroonilise 4x4 süsteemi nelja ratta. See aitab suurt autokolakat kitsastes kohtades manööverdada.
    Kõik kerepaneelid on alumiiniumist. Tagauste hinged asuvad margile iseloomulikult hoopis taga - just nagu Phantomil või Ghostil -, et peenest sõidukist väljumist lihtsamaks teha. Masin on raske, 2,66 tonni teeb sellest raskeima tootmises auto.
    Ilmselt saab sellest mudelist kõige paremini müüv Rolls-Royce, samamoodi nagu on Bentayga Bentley jaoks. Vähemasti 313 000eurone hind teeb sellest ka maailma kõige kallima maasturi - just nagu tulevased omanikud soovisid.
    Foto: Rolls-Royce
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.