Artikkel

    Maailma kalleim maastur

    Uus Rolls-Royce Cullinan on maailma kõige suurem, raskem, kallim, luksuslikum, suurejoonelisem ja peenemalt viimistletud ekstravagantne maastur.

    Kui ikka justkui Panteoni sambaid meenutav iluvõre sulle tahavaatepeeglist vastu vaatab, võib see mõjuda üsna hirmutavalt, ja sa teed kõik, et selle teelt kaduda, kirjutab autoveeb Car. Just sellisest sõidukist on Rolls-Royce ja tema varakad kliendid unistanud.
    Ilmselt on uus masin ka kõigi aegade kõige mugavam ja vaiksem maastikuauto. Kuid ilus ta pole. Ja Rolls-Royce ei ürita seda isegi ümber lükata.
    Masina siluett meenutab rohkem Londoni taksot kui lukskupeed. “See ei ole armas auto,” tunnistab disainidirektor Giles Taylor ja paaritunnise vestluse jooksul ei lipsa sõna “kaunis” tema huultelt kordagi. Küll aga kasutab ta sõnu: funktsionaalne, suur, tugev, superluksuslik, mitmekülgne, kõikjale sobiv, juhtiv, sõdalast meenutav.
    Autost esimest korda rääkides nimetas Rolls-Royce seda lihtsalt kõrgete külgedega sõidukiks - ja see ei tähenda automaailmas mõistagi mingit erilist kõrgmoodi. Moe asemel lubab Rolls “pingevaba sooritusvõimet” ja takistuste ületamise võimet mudas ja jõgedes, kõrbes, kaljustel mägedel, džunglis, lumel ja liivadüünides. Jah, masin on tõepoolest maastikule mõeldud.
    Õhkvedrustus, reguleeritav sõidukõrgus ja aktiivne vedrustus ühes teed jälgiva kaameraga teevad sellest Rollsist kõige mugavama ja vaiksema maasturi maanteel ja maastikul. Väljaanne Car jääb Rolls-Royce'i lubadusi ka uskuma, meenutades ettevõtte osavust mugavate, rafineeritud ja sõitjat tõeliselt hellitavate masinate tootmisel.
    Tõenäoliselt saab Cullinanist siiski igapäevane linna-Rolls, mis teeb oma rattaid mudaseks sama tihti kui tema omanik oma käsi. Tegevjuht Torsten Müller-Ötvös väidab, et auto on ideaalne laste kooli sõidutamiseks (kuigi Rollsi omanike lapsi viivad kooli lapsehoidjad). Auto sobib nii ametlikuks kui kogu pere kasutuseks - võid minna kalale või panna koerad pakiruumi. See on toimekas Rolls-Royce.
    Nendele, kes pakiruumi Louis Vuittoni koti ja labradoriga jagamise peale nina ei kirtsuta, on autol pakkuda elektri jõul luugist välja surisevad istmed, millelt jalgu kõlgutades näiteks mingit peenemat sorti spordivõistlust jälgida.
    Kuigi väljast vaadates pole auto kuigi ilus, on interjöör siiski suurepärane.
    Tehnika poolelt vaatab auto alt vastu Phantomile sarnanev “Architecture of Luxury” alumiiniumist platvorm ja tuttav 6,75liitrine V12 mootor. Ka käigukast on sama kaheksakäiguline ja Phantomilt pärit, aga jõud pääseb sel korral läbi BMW xDrive elektroonilise 4x4 süsteemi nelja ratta. See aitab suurt autokolakat kitsastes kohtades manööverdada.
    Kõik kerepaneelid on alumiiniumist. Tagauste hinged asuvad margile iseloomulikult hoopis taga - just nagu Phantomil või Ghostil -, et peenest sõidukist väljumist lihtsamaks teha. Masin on raske, 2,66 tonni teeb sellest raskeima tootmises auto.
    Ilmselt saab sellest mudelist kõige paremini müüv Rolls-Royce, samamoodi nagu on Bentayga Bentley jaoks. Vähemasti 313 000eurone hind teeb sellest ka maailma kõige kallima maasturi - just nagu tulevased omanikud soovisid.
    Foto: Rolls-Royce
  • Hetkel kuum
Avo Blankin: Saaremaa püsiühendus ja Rail Baltic võiks olla kaks ühes projekt
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
EfTENi uusima fondi saab turult kätte alla puhasväärtuse
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Coop Eesti uus juht vihjas, et kauplustekett on ostulainel
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Lihatööse suurtehingu kell kukkus, konkurentsiamet võttis lisaaega
Konkurentsiamet võtab endale veel neli kuud, et täpsemalt üle vaadata tehingu tingimused, millega piima- ja lihatööstuskontsern Maag Grupp ostab HKScani Balti ärid.
Konkurentsiamet võtab endale veel neli kuud, et täpsemalt üle vaadata tehingu tingimused, millega piima- ja lihatööstuskontsern Maag Grupp ostab HKScani Balti ärid.

Olulisemad uudised

Soome tarbijad said kulutusteks veidi julgust juurde
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.