• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.02.10, 09:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Honda CRV vargus võtab loetud sekundid

Autovaraste üheks lemmikuks on hetkel muutunud Honda CRVd, mistõttu tasub neil kindlasti kasutada täiendavaid turvameetmeid, nagu näiteks vana hea roolilukk.
10.02.2010 varastati Tallinnast kaks maasturit Honda CRV. Ka politsei on eelnevalt ajakirjanduses avaldanud, et hetkel varastatakse palju Honda CRV-sid. Politsei hinnangul tegutsevad Eestis professionaalsed autoärandajad.
Ühe 10.02.2010 Honda CRV vargus jäi ka ilusasti turvalindile, kust on näha, et  punase sõiduki Honda CRV kasutaja parkis auto kell 10:16, ta lahkus auto juurest 10:17. Kell 10:32 (55s) ilmuvad video vasakust nurgast kaks kurikaela, kellel kulub auto signalisatsiooni mahavõtmiseks ja uste avamiseks ca 8-9 sekundit. Ca 1,5 min pärast auto juurde jõudmist sõidavad vargad Honda CRV-iga juba minema. On selge, et pätid jälgisid täpselt sõiduki parkimist ja juhi eemaldumist, et pealtnähijate lahkumisel asuda ise tegevusse.
Tulenevalt Eesti politsei väga heast tööst, tabati mõlemad autod koos varastega juba järgmisel hommikul Leedust. Autovarasteks osutusid esialgsetel andmetel meie naaberriigi kodanikud, kes eelduslikult olid sõidukitega teel ühte Ida-Euroopa riiki.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõlemal sõidukil olid ka kindlustusseltside poolt nõutavad turvaseadmed – signalisatsioon ja immobilaiser, kuid need ei takistanud vargust. Nagu eeltoodud videost oli näha, suutsid vargad sõidukisse siseneda loetud sekunditega – sõiduki turvaseadmed tehti kasutades eriseadmeid lihtsalt „kahjutuks“. Lisaks auto turvaseadmete töö ellimineerimisele suutsid vargad blokeerida varguse ajaks ka teised turvakaamerad, mis töötasid läbi wireless võrgu (sellest soovitus – turvakaamerana tasub kasutada otseühendusega seadmeid, kuna wireless seadmeid on lihtne rivist välja viia).
Seega on, vaatamata kindlustusseltside turvanõuetele, mõistlik teatud sõidukitel (nendeks on kindlasti Honda CRV-d) kasutada täiendavaid turvameetmeid – üks primitiimseimaid ehk juba nõuka ajast tuntud füüsiline roolilukk, on kindlasti ka üks tõhusamaid, kuna selle lõhkumine võtaks varastelt liialt palju lisaaega ja tõenäoliselt valivad vargad sellise luku olemasolul juba enda „ohvriks“ sõiduki, millel seda ei ole. Samuti võib päästerõngaks osutuda tehnikahuvilise paigutatud mittestandartne salalukk. Kindlasti ei tee kahjuks ka ümbruskonna jälgimine ja kahtluse korral, et sõiduki kasutajat jälitati, mitte lahkuda sõiduki juurest. Tavapäraselt valivad vargad enda ohvrid välja eelnevalt pikemalt jälgides ja tihti sõidetakse neil „sabas“, et tabada enda tegudeks õiget momenti.
Honda CRV (vl 2007) kaskokindlustus maksab kuus ca 670 krooni, sõiduk ise on väärt ca 220 000 kuni 250 000 krooni. Sõiduki varguse korral on omavastutus 15% tekkinud kahjust. Seega arvestades kaskokindlustuse eest tasutavat hinda ja Honda CRV-de varguste hulka on sõiduk mõistlik kindlustada. Antud juhul saadi sõidukid kätte Leedus ja kindlustuse olemasolu aitab need sealt tagasi tuua ning teostada pisiremondi (süüteluku vahetus jms). Ilma kindlustuseta oleks varaste mittetabamisel omanike kahju olnud mitusada tuhat, varaste tabamisel kümneid tuhandeid (süütelukkude vahetus, sõidukite tagasitooimine jms). Seega on riskijuhtimise seisukohast vaadates kindlustuse eest makstav raha väike. Saatuse irooniana olid mõlemad 10.02.2010 varastatud sõidukid kindlustuseltside  töötajate omad.
 Olavi-Jüri Luik, BTA Kindlustuse juhataja asetäitja

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele