Raido Neemre • 2. detsember 2014
Jaga lugu:

Cadillac
Cadillac  Foto: Bloomberg

General Motors, Toyota, Honda ja Fiat Chrysler teatasid, et USA eelmise kuu automüük kasvas enam kui analüütikud prognoosisid. Kasv tulenes eelkõige "musta reede" erihindadest, mis peibutas hordides ostjaid.

General Motors sõnas, et eelmine kuu oli nende parim november viimase 11 aasta jooksul. Fiat Chrysleri müük kasvas 20% 170 839 autole, mis märgib juba 56 järjestikkust kasvukuud. Analüütikud prognoosisid keskmiseks kasvuks 16%. 

Fordi ja Nissani müüginumbrid kukkusid aga oodatust vähem. 

“Igal juhul säästavad majapidamised praegu märkimisväärseid summasid kütusehinna langusest,” sõnas Fordi ökonomist Emily Kolinski Morris. “USA kütusetarbimine ületab 360 miljonit gallonit päevas, mille pealt säästetakse praegu umbes 180 miljonit dollarit päevas võrreldes kuludega septembris,” lisas ta.

Suuremad autod on odavamast kütusehinnast eriti palju võitnud. Kütuse galloni hind kukkus USAs 1. detsembril 2,77 dollarile, selgub AAA andmetest. Hind on madalaimal tasemel alates 2010. aasta oktoobrist.

Autotootjad pakkusid pühade-eelsel ostupühal ostjatele ka suurepäraseid erihindu. “Paljud autotootjad nihutasid pühade soodushindu varasemaks ja tõenäoliselt tasus see ära,” märkis AutoTrader.com analüütik Michelle Krebs. General Motorsi müük kasvas 6,5%, ületades sellega keskmise analüütikute prognoositu, milleks oli 2,6%. Fordi väikeautode müük kukkus 1,8%, mis on 0,2% võrra vähem kui analüütikud olid ennustanud.Fiat Chrysleri maasturite müük aga kasvas 27% 57 489 eksemplarile. Fordi sõnul purustasid 11 firma automudelit eelmisel kuul uued müügirekordid.

Seotud lood

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt