Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: kui seksikas ikkagi on Uber?

    Indias nii nagu nii mõneski teises regioonis on Uberi vastased koguni tänavatele protestima tulnud.Foto: EPA

    Taksoteenuseid pakkuv San Francisco ettevõte Uber Technologies on löömas lained iga nurga alt - olgu need siis positiivsed või negatiivsed uudised. Küsimus tekib vaid, miks ootavad investorid nii agaralt Uberi börsidebüüti, arutleb Äripäeva loodud investor Toomas.

    Läinud aasta lõpus hakkas tunduma, et ei möödu päevagi ilma mõne uudiseta Uberi kohta. Viimasel ajal on need uudised kippunud olema aga negatiivsed ja üksteise järel kuuleme piirkondadest, kus Uberil on enda teenuste osutamine jälle ära keelatud. Viimane neist kehtestati Prantsusmaal, kus Uberi juhte ähvardab lausa kaks aastat vangistust ja 300 000 eurot trahvi. Lisaks Prantsusmaale üritatakse või on juba piiratud Uberi tegevust Hispaanias, Hollandis, Inglismaal ja Saksamaal.
    Uberil paistab probleeme olevat igal pool, isegi koduturul USAs, täpsemini Californias. San Francisco ja Los Angelese linn kaebasid firma kohtusse autojuhtide taustauurimiste tõttu. India pealinnas New Delhis on Uber täiesti keelatud pärast seda, kui ühte nende juhti süüdistatakse naiskliendi vägistamises.
    Loodetavasti on varsti Uber Eestiski teenusena kättesaadav, esimesel sajal juhil oli võimalus end detsembris kirja panna. Saab näha ka, millise reaktsiooni see Eesti seadusandjates või taksonduses tekitab.
    Kõik see ja enamgi veel ei takistanud aga Uberil detsembri alguses kaasamast 1,2 miljardit dollarit, mis viis nende turuväärtuse 41,2 miljardi (!) dollarini. Eelnenud rahakaasamise ringiga võrreldes hüppas Uberi valuatsioon kuue kuuga 126%. Hullumeelsed numbrid firma kohta, mis teenib prognooside kohaselt järgmise aasta lõpuks 2 miljardit dollarit netokäivet ehk millest 80% saavad firma iseseisvad autojuhid. Uber ise võtab teenuse vahendamise eest 20% reisi maksumusest.
    Ja kuigi Uber tegutseb juba umbes 250 linnas, siis paistab, et praegused investorid vaatavad binoklitega kaugesse tulevikku. Ilmselgelt ei saa mingi taksofirma olla väärt 40 või enam miljardit dollarit. On kuulda olnud, et Uberi juhtkond müüb investoritele visiooni, kuidas tulevikus saab neist hiigelsuur logistikaettevõte nagu UPS või FedEx. Lisaks paistavad praegused investorid uskuvat, et Uber saab jagu ka seaduslikest takistustest välisriikides.
    Olen Uberi kui teenuse fänn ja kasutaja. Tavaliselt Uberit kasutades saan taksosõidu pealt säästa kuni 50%. Siia otsa tasub lisada veel väga mugava tellimis- ja maksmissüsteemi ja fakti, et Uberi autod on puhtad, uued ja reklaamivabad. Ja taksojuhid tõsimeeli pingutavad, et olla viisakad ja sõbralikud, sest klient peab neid sõidu lõppedes viie palli skaalal hindama.
    Investorina hoian ma sellest firmast aga väga kaugele. Juba praegu on nende valuatsioon kümneid kordi tegelikkusest kõrgem ning börsile jõudes saab aktsial olema sedavõrd tugev surve, et see kukub selle all üsnagi kindlasti kokku. Meenutame või Facebooki või Grouponi debüüte. Lisaks tundub, et Silicon Valleyst tulevadki hullumeelsete valuatsioonidega firmad. Uberist 50 km lõunas asub Facebook ning 70 km kaugusel on Tesla.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.