LHV vanemanalüütiku Joonas Joosti sõnul ületasid Tallinki neljanda kvartali äritulemused panga ootusi – ärikasumiks oodati 16,7 miljonit eurot, kuid tegelik 20,1 miljoni euro suurune tulemus oli 20% kõrgem.

- Joonas Joost
- Foto: Erakogu
„Nii keskmine piletitulu reisija kohta kui ka laevade prahtimisest saadav tulu osutusid mõlemad prognoositust 7,1% tugevamaks ning ka muu müük oli oodatust suurem,“ rääkis Joost. „Kasumlikkusele avaldasid neljandas kvartalis positiivset mõju ka madalamad kütusehinnad ning varasemad laevastikus tehtud muudatused. Kuna Tallink ei avalda kvartaalset infot kütusekulude kohta, on keeruline nende mõjude täpset vahekorda hinnata.“
Joost nentis, et alates 2015. aasta algusest mõjutab kõiki Läänemerel tegutsevaid laevaoperaatoreid kohustus vähendada heitgaaside väävlisisaldust, mis Tallinki, aga ka paljude teiste jaoks tähendab madalama väävlisisaldusega, kuid kallima kütuse kasutamist.
„Kuigi ärikasum ületas meie ootusi, siis neto finantskulu osutus prognoositust kõrgemaks, tulenedes peamiselt Norra krooni kursi nõrgenemisest,“ märkis Joost. „Kuna Soome-Rootsi liini tulemus langes väga olulises mahus, ootasime ka suuremat positiivset mõju Soome tulumaksu kohustuste edasilükkamisest. Seega Tallinki neljanda kvartali puhaskasum küll kasvas 11,1% 8,4 miljonile eurole, kuid jäi eelnimetatud kahe teguri tõttu meie prognoositud tulemusest 7 miljoni euro võrra madalamaks.“
Tallinki juhtkonna ettepanek maksta dividendi 2 senti aktsia kohta oli Joosti kinnitusel ootuspärane.
Laevafirma aktsia on täna Tallinna börsil
tulemustele reageerinud veidi üle 2% langusega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!