Mait Kraun • 3 september 2015

Apple sõltub järjest enam iPhone’ist

Apple sõltub järjest rohkem iPhone'ide müügist.  Foto: EPA

Apple on saanud oma uute toodete – nutikella, muusikateenuste, televisiooni ja väidetava auto ehitamisega palju tähelepanu. Ettevõte sõltub aga jätkuvalt iPhone’ide müügist, kirjutab Bloomberg.

Alates sellest, mil iPhone 2007. aastal turule tuli, pole Apple kunagi nii suurt osa müügist saanud just oma nutitelefonidest, vaatamata sellele, et turule on toodud mitmeid uusi tooteid. iPhone saab olema ka 9. septembril toimuva Apple’i ürituse põhiteemaks – tegevjuht Tim Cook esitleb uusi iPhone’i mudeleid.

Uute mobiilide disain saab olema iPhone 6 ja iPhone 6 plusiga sarnane. Telefonidel on parem kaamera, kiirem protsessor ja uus puutetundlik ekraan, mis arvestab ka puutetugevust. Puutetugevusega saab erinevaid funktsioone kasutada.

Koos iPhone’iga tahab ettevõte avaldada ka Apple TV uuenduse, mille abil saab kasutada televiisori kaudu ka erinevaid rakendusi ja mänge, mis on teiste ettevõtete loodud, selgub asjaga kursis olevatelt inimestelt lekitatud infost. Samuti oodatakse suurema ekraaniga iPadi. Apple keeldus kommentaare jagamast.

iPhone muutub järjest tähtsamaks

Vaatamata sellele, et ettevõte proovib ka teisi tooteid nähtavaks teha, muutuvad iPhone’id Apple’i jaoks järjest tähtsamaks. Telefonide müük kasvab, aga näiteks iPadide müük kahaneb. Apple Watch on aga alles noor nišitoode, mis peab ennast veel tõestama.

Apple'i käibekasv sõltub järjest rohkem iPhone'ide müügist.  Foto: Bloomberg

Käibe domineerimine tähendab, et panused Cooki jaoks tõusevad, sest iPhone’ide müük peab ka edaspidi hea olema, et ettevõte kasvaks. Apple’i aktsia on viimastel kuudel langenud. Tõsi, suuresti üldise turulanguse tõttu. Kardetakse, et maailmamajanduse kasv tuleb oodatust nõrgem. Peamiselt muretsetakse Apple’i puhul Hiina müügi pärast. Alates juulist on ettevõtte aktsia langenud 14 protsenti, kui Apple teatas iPhone’ide müügiprognoosist, mis ei vastanud analüütikute ootustele.

Telefone müüakse tohutult

See on dilemma, mis oleks meeldiv ükskõik millisele tegevjuhile – iPhone tekitas Apple’ile eelmisel majandusaastal 102 miljardi dollari suuruse käibe. See on rohkem kui Google’i, Facebooki ja Twitteri käive kokku.

Et aru saada, kui suureks on iPhone’i äri paisunud, võib võrrelda seda autoturuga, kuhu Apple’il on huvi siseneda. Riskikapitalifirma Andreesen Horowitzi analüütik Benedict Evansi andmetel on kõrge kvaliteediga autode turu käive aastas 220 miljardit dollarit. Taoliste autotootjate hulka kuuluvad Mercedes-Benz, BMW, Audi ja Lexus. „Võrdluseks: iPhone’ide müügikäive on olnud viimase 12 kuu jooksul 146,6 miljardit dollarit.“

Hetkel kuum