Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Unustatud Saksa autotootja plaanib tagasitulekut

    Borgward Hansa 1500 aastast 1950Foto: epa

    Pika ning uhke ajalooga Saksa autotootja Borgward plaanib suurt tagasitulekut, kirjutab New York Times.

    Borgward oli 1950. aastatel Volkswageni järel Saksamaa suuruselt teine autotootja. Borgwardi auto tõi teedele vurama insener Carl F.W. Borgward, kelle eesmärk oli luua auto, mis oleks mugav käsitseda, näeks välja stiilne ning oleks taskukohane tollasele Saksa keskklassile.
    Hoolimata entusiastlikest omanikest ning kõrgest tehnilisest arengutasemest, lõppes Borgwardi edulugu 1961. aastal, mil selgus, et ettevõte polnud võimeline laene tasuma. Kui viimased Borgwardi Isabella mudelid Bremenis asuvast tehasest väljusid, kandsid nad silti „Du warst zu gut für diese Welt“ („Sa olid liiga hea selle maailma jaoks“). Töötajate meelehärm oli mõistetav.
    Tagasitulek Hiinas
    Nüüd on Borgward tegemas tagasitulekut. Ja seda mitte Saksamaal või mujal Euroopas, vaid hoopis Hiinas. Borgwardi vägesid juhib praegu Carl Borgwardi lapselaps Christian Borgward, kellel on õnnestunud sõlmida leping Hiina veoautotootja Beiqi Foton Motor Companyga, kes toodab esimesed Borgwardid Hiina turule.
    Borgwardi esimest üllitist, neljarattaveoga linnamaasturit BX7, võis näha ka mõni aeg tagasi toimunud Frankfurdi autonäitusel. Borgward Groupi asepresident Karlheinz Knöss lausus, et kuigi BX7 puhul pole tegu tehnoloogia viimase sõnaga, loodab ettevõte, et ehk paistis ta teiste autodega võrreldes silma eeskätt oma voolujoonelise kere poolest, mis peaks omakorda viitama preemium klassi autole. Muuhulgas on nimetatud linnamaasturi armatuurlaual ebatavaliselt suur, 12tolline puutetundlik ekraan.
    Borgwardi juhtkond pole otseselt öelnud, missugune on auto hind, küll aga on nad märkinud, et hind on väga „konkurentsivõimeline“, võrreldes seda näiteks Audi Q5ga, mille hind algab Hiinas 56 428 dollarist.
    Lendab suurelt peale
    Tootmise osas on Borgward väga enesekindel. Suurema tootmisega plaanitakse alustada juba järgmise aasta keskpaigas ning ülejärgmisel aastal plaanitakse välja tulla kahe mudeliga. Ja selle asemel, et autoturul siseneda tasa ja targu, loodetakse keskpikas perioodis aastaseks keskmiseks müüginumbriks saada pool miljonit sõidukit.
    „Me kindlasti saavutame selle,“ oli Knöss enesekindel, „ja umbes kahe aasta jooksul siseneme me ka Euroopa turule.“
    Borgwardi suurelt mõtlemist tõestab ka see, et oma ridadesse on palgatud Euroopa autotööstuse tõelised veteranid. Knöss on töötanud Saabis, General Motorsis ning Daimleris strateegia- ja kommunikatsioonidirektorina. Tegevdirektor Ulrich Walker on töötanud Mitsubishi, Smarti ning Daimleri ridades. Muuhulgas on tal kogemusi ka Aasia turgudega, kuhu teadupärast kuulub ka Hiina. Borgwardi disainijuht Einar Hareide on töötanud Saabis ja Volvos.
    Borgwardi partner Beiqi Foton toodab aastas 650 000 väike ning keskmise suurusega veoautot. Ja kuigi ettevõttel puudub igasugune kogemus toota sõiduautosid, oli see Knössi sõnul igati loogiline valik. „On väga oluline, et me lõime partnerlussuhte meie põhiturul tegeva ettevõttega. Kui me oleksime proovinud saada kõiki lube, et hakata ise tootma, oleks meil läinud 10 aastat,“ selgitas Knöss.
    Siiski, Borgwardi ambitsioonikaid plaane ajalugu eriti toetavat ei näi. Suured autotootjad tahavad väikseid tegijaid üles osta, samuti on autode tootmisest räägitud palju tehnoloogiaettevõtete nagu Apple ja Google puhul.
    IHSi analüütik Stephanie Brinley lausus, et Borgwardi-suguste ettevõtete puhul saab põhiküsimuseks finantseerimine. „Sisenemine või taassisenemine autoturule nõuab sügavaid taskuid, mis on raha täis,“ ütles ta.
    Borgwardi jaoks on sügavad taskud nende Hiina partneril Fotonil. Viimane omab Knössi sõnul 100 protsendi ulatuses Borgwardi aktsiaid, ent samas püütakse juurde leida veel investoreid.
    „Väikseim nõue on, et neil oleks piisavalt palju raha, et mitu aastat vastu pidada,“ lausus Brinley ja lisas, et ettevõte peab kindlasti arvestama sellega, et kasumit ei teenita mitu aastat. Palju raha kulub nii turundamisele kui tootmistegevusele.
     
    Borgwardi uus mudel tänavu septembris Frankfurdi autonäitusel.Foto: Epa
    Hiina habras autoturg
    Borgwardi käekäiku ennustades tasub kindlasti arvestada ka Hiina autoturu käekäiku. Aastases võrdluses kahanes Hiinas sõiduautode ostmine nii juunis, juulis kui augustis.
    Eelnevast hoolimata võib öelda, et Hiina autoturg on kahtlemata suur. Eelmisel aastal müüdi Hiinas 19 miljonit sõiduautot. „On tähtis meeles pidada, et isegi kui müüginumbrid langevad, on tegu väga suure turuga ning seal on alati kasvupotentsiaali,“ märkis Brinley.
    Lisaks sellele võib Borgward loota sellele, et tema Saksa minevik tundub hiinlastele põnev ja eksootiline. Hiinlased armastavad luksusbrände, millel on pikk ajalugu, ent mis pole seotud Hiina endaga.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Mihkel Nestor: Saksa majandussurutis ei jäta Eestit puutumata
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Börsiettevõtted, te ju oskate palju paremini
Kolmapäeval potsatas minu postkasti Modera börsiteade, mis ütles mulle suhteliselt vähe. Minu aeg ja tähelepanu oli kasutatud, kuid potentsiaalse investorina ootan enamat.
Kolmapäeval potsatas minu postkasti Modera börsiteade, mis ütles mulle suhteliselt vähe. Minu aeg ja tähelepanu oli kasutatud, kuid potentsiaalse investorina ootan enamat.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Vene kodanike sisenemist Eestisse piiratakse juba tuleval nädalal
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Eile kiitis valitsus heaks sanktsiooni, millega piiratakse Venemaa kodanikele Eesti viisade väljastamist. Nüüd on teada, et Vene kodanikud ei saa üle piiri alates 18. augustist.
Hälvikparkijatest tüdinenud nõuavad liiklusseaduse muutust
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.
Linlased, kes on häiritud renditõukerataste lohakast parkimisest, mis takistab kaasliiklejaid ja tekitab tänavatel ohtlikke olukordi, on asunud koguma allkirju liiklusseaduse muudatuseks, et kaoses korda luua.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.