Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volkswageni müük langeb
Seoses Volkswageni heitgaaside skandaaliga ostavad inimesed järjest vähem Golfe ja Passateid ning autode müük väheneb tänavu tõenäoliselt esmakordselt 11 aasta jooksul, vahendab Bloomberg.
Volkswageni brändi autode müük vähenes 4,5 protsendi võrra ja kokku on 11 kuuga müüdid 5,34 miljonit sõidukit, teatas
Saksamaa ettevõtte reedel. Volkswageni juhtkonna sõnul ei suuda nad ületada sellel aastal eelmise aasta (6,12 miljonit) müüki. Viimati vähenes Volkswageni brändi müük 2004. aastal.
„Arvestades seda, millises olukorras on Volkswageni bränd, siis ma ei oota, et suudaksime selle aasta viimaste päevade jooksul sügisesed kaotused tasa teha,“ ütles Volkswageni brändi müügijuht Jürgen Stackmann.
Kõigi autotootja brändide müük vähenes 1,7 protsenti ja küündis selle aasta esimese 11 kuu jooksul 9,1 miljoni autoni. Ainuüksi novembris vähenes müük 2,2 protsenti. Ei ole veel selge, kas eelmise aasta 10 miljoni auto piir suudetakse enne aasta lõppu ületada.
USA keskkonnaamet leidis septembris, et autohiid on petnud heitgaaside näitudega, kasutades selleks spetsiaalset tarkvara. Leiti, et Volkswageni tarkvara abil oli testide ajal diiselautode heitgaaside näit tegelikkusest kümneid kordi väiksem. Kuna rikkumine on tõsine, algatas USA keskkonnaamet Volkswageni vastu juurdluse ning ähvardab 18 miljardi dollarilise trahviga. See on tugevalt mõjutanud ka autotootja mainet.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.