Volkswageni turuosa Euroopas langes esmakordselt alates 2007. aastast, sest heitgaaside skandaal heidutas aasta lõpus ostjaid, vahendab Bloomberg.
- Volkswagen kaotas Euroopas turuosa. Foto: EPA
Volkswageni turuosa Euroopas ulatus 2015. aastal 24,8 protsendini. 2014. aastal oli turuosa veel 25,5 protsenti, teatas täna Euroopa Autotootjate Liit. Terve tööstuse lõikes kasvas uute autode registreerimine 9,2 protsendi võrra 14,2 miljoni autoni.
Euroopa suurim autotootja on alates septembrist kaotanud turuosa nii
Fiat Chryslerile kui ka
BMW AG-le ja Daimler AG-le. Volkswageni plaan reprogrammeerida või paigaldada komponent standarditele vastamiseks sai Euroopa Liidult rohelise tule detsembris. USA regulaatorid aga keeldusid samast ettepanekust.
„Volkswageni kliendid on võtnud omale ootame-vaatame suhtumise,“ ütles IHS Automotive’i analüütik Carlos da Silva.
Volkswageni aktsia on täna odavnenud 1,9 protsenti ja ühe aktsia eest tuleb välja käia 113,85 eurot. Alates skandaalist on Volkswageni turuväärtus kahanenud peaaegu 16 miljardi euro võrra.
Volkswageni Euroopa müük kasvas eelmisel aastal 6,5 protsenti. VW Audi divisjon, mis kukkus BMW ja Mercedes-Benzi järel luksuautode turul kolmandale kohale, müüs regioonis 5,7 protsenti rohkem kui eelmine aasta.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.