Tesla sõjaplaani viimane vaatus on alanud

01. aprill 2016, 11:30
Tesla uusim auto Model 3
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160401/BORS/160409994/AR/0/AR-160409994.jpg

Tesla Motorsi tegevjuhi ja kaasasutaja Elon Muski sõnul on neil algusest peale olnud kolmeastmeline plaan tuua turule taskukohane ja võimekas elektriauto. Ligi 13 aastat pärast firmaga alustamist tutvustas Musk maailmale selle plaani lõppvaatust – Tesla Model 3.

USA lääneranniku aja järgi neljapäeva õhtul astus Musk Los Angeleses suhteliselt väikse rahvahulga ees lavale ja tutvustas esimest korda Tesla uusimat mudelit Model 3. Talle omaselt oli Muski esinemine konarlik, mitte kõige paremini läbi harjutatud ja kohati lonkav. Üldse mitte nii nagu Steve Jobsil, kellega Muski tihti võrreldakse, sest on tõusmas (või juba tõusnud) samale müütilisele tegevjuhi tasandile.

Selle esitluse käigus selgus palju huvitavat nii autohuvilistele, investoritele kui ka loodussõpradele. Näiteks saime teada, et uus Model 3, isegi kõige lahjemas konfiguratsioonis, suudab kiirendada nullist 100 kilomeetrini tunnis alla kuue sekundi. Me saime teada, et Model 3 suudab ühe laadimisega läbida vähemalt ligi 350 kilomeetrit ja et kõige odavam versioon hakkab tõepoolest (enne makse) maksma 35 000 dollarit.

Kõigele lisaks saime näha, milline see uus auto välja näeb ja vähemalt minu hinnangul on tegu suhteliselt kena autoga. Ilu peitub aga vaataja silmades.

Palju küsimärke veel õhus

Ometi oli palju, mida me ei saanud teada. Musk ütles seda ka laval, et esitletud autod on esimene versioon ja Model 3 muutub veel enne turule tulekut. Välimus jääb ilmselt samaks, aga ta pidas silmas tõenäoliselt tehnoloogiat ja sooritusvõimet.

Ürituselt me ei saanud teada, millal täpselt Model 3 ikkagi turule jõuab. Muski sõnutsi ta “loodab”, et Model 3 jõuab klientideni järgmise aasta lõpus, kuid ta jättis selle vägagi õhku rippuma. Põhimõtteliselt võib Tesla lubadusest kinni pidada, toimetades klientideni 2017. aasta märtsis kas või mõnikümmend autot.

Tegelikkuses nad ise ka täpselt ei tea, millal nad saavad täismahus tootmist alustada, sest Model 3 tootmine võrduks praeguses seisus kogu maailma liitiumioonakude tootmismahuga. Sellise massi saavutamiseks peab Tesla gigatehas Nevada osariigis töötama täies mahus. See tehas on Muski sõnul suurima jalajäljega hoone maailmas ja mahult on vaid Boeingul suurem tehas Washingtoni osariigis.

Lisaks me ei tea, mis lisasid autole pakutakse (peale autonoomse sõidurežiimi) või kui palju need lisad maksma hakkavad. Samuti pole teada, kui suur on Model 3 suurim sõiduulatus või kui kiiresti on see auto võimeline kiirendama nullist sajani – Model Si enim räägitud omadus.

Osteti põrsast kotis

Kõik see teadmatus ei takistanud inimesi endale seda autot broneerimast. Seda artiklit kirjutades oli veidi enam kui 24 tunniga Teslal üle 130 000 Model 3 broneeringu. Hämmastav saavutus, võttes arvesse asjaolu, et umbes 90% neist inimestest tegi broneeringu ja maksis 1000 dollarit ettemaksuks ilma autot nägemata.

Lihtne arvutus ütleb, et Tesla sai ööpäevaga 130 miljonit dollarit vaba raha, mida nad saavad enda äranägemise järgi nüüd kulutada või investeerida. Seda raha läheb neil vaja, sest investorid on mures, et Muski plaan müüa paari aasta pärast 500 000 autot aastas võib sattuda rahastamisraskustesse. See muudab Model 3 õigeaegse väljalaske veelgi olulisemaks, et pidurdada kahjumit ja hakata positiivset rahavoogu tekitama.

Muski kolmanda vaatusega on algust tehtud. Nüüd sõltub kõik inseneride tööst, et see auto 2017. aasta lõpus esimeste klientideni toimetada. Seni peavad Tesla fännid ootama ja lootma.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. April 2016, 11:37
Otsi:

Ava täpsem otsing