Briti suurpank Barclays Plc teatas, et plaanib 7000 kliendile öelda, et nad peaksid oma kauplemiskontol aktiivsemad olema või valima mõne teise teenusepakkuja, vahendab Bloomberg.
- Barclays pank Londonis. Foto: Reuters/Scanpix
Barclays arendas omale uue arvutisüsteemi, mille nimi on Flight Deck. See süsteem paneb panga kauplemisäri kliendid järjekord selle järgi, kes kui palju ettevõttele kasumit teenib. See võimaldab pangal hoida kliente, kes on neile kasulikud ja loobuda teistest, kes toodavad kahjumit. Kahjumlikud on eelõige väiksemad ettevõtted.
Alates 2014. aastast on Barclays välja praakinud 17 000 klienti ning uus süsteem näitab, et uut teenusepakkujat peab peagi otsima hakkama veel 7000 klienti.
Globaalsed investeerimispangad on juba aastaid proovinud väiksemate klientidega suhteid lõpetada, et koguda enda alla suuremad fondihaldurid. Selliste pankade hulka kuuluvad ka näiteks Citigroup ja HSBC Holdings.
„Meil on andmed olemas ja me saame väiksemate klientidega, kes meie standarditele ei vasta, pidada raskeid jutuajamisi,“ ütles Barclays makroteenuste juht Kashif Zafar. „Me ei ole vanakooliäri, kus käive on suur, aga kasumid on kehvad. See on läbikukkunud strateegia.“
Zafar ütles, et Barclays soovib, et iga kliendi pealt teenitaks vähemalt 10protsendilist kapitalitulu.
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.